Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа подразумевает под собой разработку проекта транспортной развязки в г. Санкт-Петербург. Были поставлены следующие задачи, для реализации данного проекта: Анализ и описание климатических характеристик района проектирования транспортной развязки; Сравнение двух вариантов транспортной развязки и обоснование выбора одной из; Проектирование съездов транспортной развязки, их продольные и поперечные профили; Подбор конструкции дорожной одежды (далее ДО) съездов транспортной развязки и составление сметы на устройство ДО. На первом этапе разработки проекта были определены климатические характеристики района проектирования. В результате сравнения двух рассматриваемых вариантов было принято решение проектирование первого варианта транспортной развязки по типу «труба». Съезды запроектированы на основании расчетных и нормативных значений в соответствии с СП 34.13330.2021, СП 396.1325800.2018. Конструкция дорожной одежды была подобрана на основании рекомендаций ПНСТ 542-2021 «Дороги автомобильные общего пользования. Нежесткие дорожные одежды. Правила проектирования». Проведены расчеты на сдвиг, растяжение, морозоустойчивость в программном комплексе «Топоматик Robur – Дорожная одежда». Разработка и проектирование плана, продольных и поперечных профилей съездов произведена в программном комплексе «Топоматик Robur – Автомобильные дороги». На основании всех результатов проектирования был составлен локальный сметный расчёт на устройство дорожной одежды.
This work implies the development of a project for a transport interchange in St. Petersburg. The following tasks were set for the implementation of this project: Analysis and description of the climatic characteristics of the design area of the transport interchange; Comparison of two transport interchange options and justification for choosing one of them; Design of the exits of the transport interchange, their longitudinal and transverse profiles; Selection of the road surface design (hereinafter referred to as BEFORE) of the exits of the transport interchange and preparation of estimates for the device BEFORE. At the first stage of the project development, the climatic characteristics of the design area were determined. As a result of comparing the two options under consideration, it was decided to design the first version of the transport interchange according to the "pipe" type. The congresses are designed on the basis of calculated and normative values in accordance with SP 34.13330.2021, SP 396.1325800.2018. The road surface design was selected based on the recommendations of PNST 542-2021 "Public roads. Non-childish travel clothes. Design rules". Calculations for shear, stretching, and frost resistance were carried out in the Topomatic Robur – Travel Clothing software package. The development and design of the plan, longitudinal and transverse profiles of the exits was carried out in the Topomatic Robur – Highways software package. Based on all the design results, a local estimate was made for the construction of the pavement.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |