Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Задачи, реализуемые в соответствие с данным типом работы: 1. Определение климатических условий и основных характеристик района проектирования 2. Определение основных параметров автомобильной дороги 3. Выбор оптимального варианта трассы автомобильной дороги 4. Разработка и обоснование поперечных и продольных профилей дороги При выполнении выпускной квалификационной работы был проанализирован район проектирования Республики Татарстан, составлены основные климатические характеристики, по результатам которых в дальнейшем были рассчитаны основные параметры автомобильной дороги. Для выбора оптимального направления трассы были подобраны и сравнены 2 варианта трасс. По результатам трассирования и выбора, для обеспечения безопасного и непрерывного движения были разработаны поперечные и продольный профили, а также комплекты чертежей. Для оценки рассчитанных конструкций дорожных одежд, разработаны локальные сметы по каждой из них. На основе нормативных документов предложены мероприятия по снижению неблагоприятного воздействия на окружающую среду строительства участка автомобильной дороги.
Tasks implemented in accordance with this type of work: 1. Determination of climatic conditions and main characteristics of the design area 2. Determination of the main parameters of the highway 3. Choosing the best option for the highway route 4. Development and justification of transverse and longitudinal road profiles When completing the final qualification work, the design area of the Republic of Tatarstan was analyzed, the main climatic characteristics were compiled, according to the results of which the main parameters of the highway were calculated in the future. To choose the optimal route direction, 2 route options were selected and compared. Based on the results of tracing and selection, transverse and longitudinal profiles, as well as sets of drawings, were developed to ensure safe and continuous movement. To evaluate the calculated structures of roadways, local estimates have been developed for each of them. On the basis of regulatory documents, measures are proposed to reduce the adverse environmental impact of the construction of a section of highway.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |