Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В работе представлены маркетинговые исследования, а именно: определен основной контингент потребителей, обоснована необходимость и целесообразность проектирования ресторана в петроградском районе, выбрано оптимальное помещение для проектируемого предприятия питания, проанализированы потенциальные конкуренты, разработана концепция, обоснована вместимость – 100 посадочных мест, а также режим работы ресторана – с 13:00 до 01:00. Плановое количество потребителей в день – 475 чел., и количество блюд – 1617. Разработана производственная программа, планово-расчетное меню и меню со свободным выбором блюд. Представлена общая технологическая схема и схема функциональной взаимосвязи помещений, выполнены расчеты помещений для приема и хранения продуктов, производственных цехов и вспомогательных производственных помещений, подобрано необходимое оборудование. Выполнена компоновка помещений с учетом реального плана арендуемого посещения площадью 429,5 м2. Рассмотрены вопросы управления персоналом: сформировано штатное расписание сотрудников, а также двухнедельный график выхода на работу, разработана должностная инструкция официанта, определены поставщики продукции. Освещены мероприятия обеспечивающие безопасные и комфортные условия труда в ресторане, и меры, обеспечивающие пожарную безопасность. Рассчитаны основные экономические показатели, исходя из которых ресторан европейской кухни открывать целесообразно и перспективно, так как окупаемость составляет три года и пять месяцев. При проведении маркетингового исследования использовалась база объявлений об аренде и продаже недвижимости «Avito». Статистическую обработку экспериментальных данных осуществляли с использованием пакета программ Microsoft Excel. При выполнении графической части использовали пакет программ AutoCAD.
The work presents marketing research, namely: determined the main contingent of consumers, justified the need and feasibility of designing a restaurant in Petrogradsky district, selected the optimal premises for the projected food enterprise, analyzed potential competitors, developed a concept, justified capacity - 100 seats, as well as the mode of operation of the restaurant - from 13:00 to 01:00. The planned number of consumers per day - 475 people, and the number of dishes - 1617. The production program, planned and calculated menu and menu with free choice of dishes are developed. The general technological scheme and the scheme of functional interrelation of premises are presented, calculations of premises for reception and storage of products, production shops and auxiliary production premises are made, the necessary equipment is selected. The layout of premises is made taking into account the real plan of the rented visit with the area of 429,5 m2. Personnel management issues were considered: staffing table of employees was formed, as well as a two-week schedule of going to work, job description of a waiter was developed, suppliers of products were determined. Measures ensuring safe and comfortable working conditions in the restaurant and measures ensuring fire safety are covered. The main economic indicators are calculated, based on which it is reasonable and promising to open a restaurant of European cuisine, as the payback period is three years and five months. The database of announcements on rent and sale of real estate "Avito" was used in the marketing research.Statistical processing of experimental data was carried out using the Microsoft Excel program package. When performing the graphical part, the AutoCAD program package was used.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |