Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию гостиничного предприятия «Охтинская» с целью выявления слабых сторон гостиницы и разработки мероприятий, нацеленных на повышение конкурентоспособности предприятия. В ходе проведения исследования были решены следующие задачи: - изучено понятие конкурентоспособности, факторы конкурентоспособности, а также методы их оценки; - рассмотрена организационно-экономическая характеристика гостиничного предприятия «Охтинская»; - проведен анализ внешней и внутренней среды гостиницы; - проведена оценка конкурентоспособности гостиницы «Охтинская» и выявлено ее конкурентное положение на рынке гостиничных услуг; - разработаны мероприятия, нацеленные на повышение конкурентоспособности предприятия, а также проведена оценка предлагаемых решений. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы google и Яндекс. При обработке данных использовались: - программы Microsoft Excel, Microsoft Word, Adobe Photoshop. Предмет исследования: проект по повышению конкурентоспособности предприятия индустрии гостеприимства (на примере гостиницы «Охтинская»). Объектом исследования – гостиничное предприятие «Охтинская». Результатом работы стала разработка комплекса мероприятий, направленных на повышение конкурентного положения на рынке услуг, что включает в себя – модернизацию гостиничного предприятия для более комфортного пребывания людей с ограниченными возможностями, замена существующего маркетингового отдела на аутсорс, а также разработка специальных памяток вместе с проведением обучающей лекции от специалиста, нацеленной на улучшение качества обслуживания.
This work is a study and analysis of the Okhtinskaya hotel enterprise in order to identify the weaknesses of the hotel and develop measures aimed at increasing competitiveness of enterprise. During the research, the following tasks were solved: - The concept of competitiveness, competitiveness factors, as well as methods for their assessment have been studied. - The organizational and economic characteristics of the Okhtinskaya hotel enterprise are considered. - An analysis of the external as well as internal environment of the hotel was carried out. - An assessment of the competitiveness of the Okhtinskaya Hotel was carried out and its competitive position in the hotel services market was revealed. - A number of measures aimed at increasing the competitiveness of the enterprise were developed, and the proposed solutions were assessed. When collecting the data necessary to complete the work, Google and Yandex search engines were used. When processing the data, the following programs were used: - Microsoft Excel, Microsoft Word, Adobe Photoshop. The subject of research in this work is the processes of increasing competitiveness. The object of the study is the Okhtinskaya hotel enterprise. The result of the work was the development of a set of measures aimed at increasing the competitive position in the services market, which includes the modernization of the hotel enterprise for a more comfortable stay for people with disabilities, the change of the current marketing department to outsourcing, as well as the development of special leaflets along with a training lecture from specialist aimed at improving the quality of service.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |