Details

Title: Нарративные манипуляции во внешних коммуникациях организации (на примере ООО «Вектор»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators: Ширяев Леонид
Scientific adviser: Бояркина Сания Исааковна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: нарратив; манипуляции; суггестивные коммуникации; персуазивные коммуникации; связи с общественностью; пропаганда; narrative; manipulations; suggestive manipulations; persuasive manipulations; public relations; propaganda
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-2334
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29476

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной выпускной квалификационной работе рассматривается проблема создания позитивного имиджа организации, занимающейся реализации автомобилей с пробегом на рынке Санкт-Петербурга и Ленинградской области, при помощи методов нарративного манипулирования во внешних коммуникациях. В работе исследуются особенности внешних коммуникаций и способы применения нарративных конструкций в них (коммуникациях). Предметом исследования являются нарративные манипуляции во внешних коммуникациях организации (ООО «Вектор»). В практической части исследования было проведено глубинное интервью, произведён контент-анализ и социологический опрос для выявления направленности коммуникаций, с целью нарративного манипулирования. Исходя из полученных теоретических и эмпирических данных, был предложен ряд рекомендаций по развитию имиджа организации, посредством нарративного манипулирования.

This final qualifying work examines the problem of creating a positive image of an organization engaged in the sale of used cars on the market of St. Petersburg and the Leningrad region, using methods of narrative manipulation in external communications. The work examines the features of external communications and ways of using narrative structures in them (communications). The subject of the study is narrative manipulation in the external communications of an organization (“Vector” LLC). In the practical part of the study, an in-depth interview was conducted, a content analysis and sociological survey were carried out to identify the direction of communications for the purpose of narrative manipulation. Based on the obtained theoretical and empirical data, a number of recommendations were proposed for developing the image of the organization through narrative manipulation.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics