Details

Title Турбореактивный авиационный двухконтурный двигатель тягой 65 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_12 «Турбины и авиационные двигатели»
Creators Олейник Дмитрий Владимирович
Scientific adviser Окунев Егор Ильич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects двухконтурный двигатель; турбореактивный двигатель; авиационный двигатель; осевой компрессор; турбина высокого давления; турбина низкого давления; прочность; вибронадежность; high bypass engine; turbojet engine; aeronautical engine; axial compressor; high-pressure; turbine; low-pressure turbine; vibration reliability
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 13.03.03
Speciality group (FGOS) 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-2426
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32801
Record create date 8/28/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена проектированию авиационного газотурбинного двигателя (АГТД), основанного на прототипе РД-33. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1) Изучение особенностей конструкции прототипа РД-33. 2) Тепловой расчет с выбором оптимального режима. 3) Приближенный газодинамический расчет осевого компрессора, проектирование камеры сгорания и турбины. 4) Исследование на прочность лопатки, диска последней ступени и ротора турбины низкого давления 5) Моделирование и прогнозирование эрозийного износа направляющих лопаток.

This thesis is devoted to the design of the aeronautical gas turbine engine (AGTD), based on the RD-33 prototype. Tasks that were solved during the study: 1) Study the design features of the prototype RD-33. 2) Conduct thermal calculation of engine flight parameters and choosing the optimal condition. 3) Conduct the approximate aero dynamic calculation of the compressor, combustion chamber and turbine. 4) Conduct the research on the durability of the blade, disc of the last stage and the rotor of the low-pressure turbine. 5) Special part. Modeling and prediction of erosive wear of guide vanes.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 5 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics