Details

Title Турбореактивный авиационный двухконтурный двигатель тягой 18 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_12 «Турбины и авиационные двигатели»
Creators Таборская Светлана Валерьевна
Scientific adviser Матвеев Юрий Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects турбореактивный двигатель; двухконтурный двигатель; двухвальный газотурбинный двигатель; осевой компрессор; камера сгорания; турбина; turbojet engine; double-circuit engine; two-shaft gas turbine engine; axial compressor; combustion chamber; turbine
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 13.03.03
Speciality group (FGOS) 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-2441
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32816
Record create date 8/28/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе произведен расчет и проектирование двухвального газотурбинного двигателя тягой 18 кН по прототипу АИ-25. В ходе выпускной квалификационной работы были выполнены: • Вариативный тепловой расчет двигателя. • Расчет компрессора. • Расчеты камеры сгорания. • Газодинамический расчёт и последующее проектирование турбины низкого давления. • Произведен сопряженный прочностной расчет лопатки и ротора турбины низкого давления. • Проведение исследования снижения уровня шума авиационного газотурбинного двигателя с помощью применения метаматериалов.

This paper calculates and designs a twin-shaft gas turbine engine 18 kN thrust based on the prototype AI-25. During the final qualification work, the following tasks were performed: • Variative thermal calculation of the engine. • Compressor calculation. • Combustion chamber calculations. • Gas-dynamic calculation and subsequent design of low-pressure turbine. • Conjoint strength calculation of the blade and low-pressure turbine rotor has been performed. • Conducting a study of noise reduction of an aviation gas turbine engine using the use of metamaterials.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 2 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics