Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель работы заключается в реализации сервиса и внедрение его в процесс оформления полиса ОСАГО компании АО «Совкомбанк Страхование» для перехода с монолитной архитектуры на микросервисную. При этом удовлетворяются потребности компании в масштабировании, возможности частых релизов и способности гибкого и быстрого управления процессом оформления полиса. В данной работе проведен анализ изначального монолитного решения, были выявлены проблемы при использовании такой архитектуры и найдены преимущества при переходе на микросервисную архитектуру. Также выполнено проектирование архитектуры сервиса с взаимодействием через архитектурный стиль REST и проектирование схемы базы данных. В ходе работы был сформирован единый входной объект, который приходит от клиентов сервиса “Скоринг”, а таже реализовано взаимодействие в асинхронном формате. Для взаимодействия с каждым из выделенных микросервисов выбран входной объект и ответ. Внедрение сервиса при переходе на микросервисную архитектуру происходило поэтапно с возможностью гибкого и быстрого отката в случае обнаружения критических ошибок. Результатом работы является разработанный и внедренный в процессы оформления полиса ОСАГО компании АО «Совкомбанк Страхование» сервис «Скоринг» для перехода на микросервисную архитектуру.
The purpose of the work is to implement the service and introduce it into the process of registration of the CTP policy of Sovcombank Insurance for the migration from a monolithic architecture to a microservices architecture. At the same time, the companys scaling needs, the possibility of frequent releases and the ability to manage the policy process flexibly and quickly are met. In this paper, an analysis of the initial monolithic solution was carried out, problems were identified when using such an architecture and advantages when switching to a microservice architecture were found. The service architecture with interaction through the REST architectural style and database schema were also designed. During the work, a single input object was formed, which comes from the clients of the Scoring service, and interaction in an asynchronous format was also implemented. To interact with each of the dedicated microservices, an input object and a response are selected. The implementation of the service during the transition to the microservices architecture took place in stages with the possibility of flexible and quick rollback in case of critical errors. The result of the work is the Scoring service developed and integrated in the processes of registration of the CTP policy of Sovcombank Insurance for the migration to a microservices architecture.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |