Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная выпускная квалификационная работа посвящена разработке мероприятий по повышению безопасности дорожного движения на остановочных пунктах. В работе на примере одного из проблемных участков – пересечения проспекта Энгельса и проспекта Пархоменко рассмотрена возможность реорганизации остановочных пунктов трамвая. Были приведены альтернативные решения, способствующие повышению безопасности дорожного движения. На участке проводилось визуальное наблюдение. Исходные данные были зафиксированы в имитационной математической модели. В данной работе рассмотрены 4 варианта организации дорожного движения на месте посадки и высадки пассажиров трамвая на участке: существующая организация, при которой посадка и высадка пассажиров осуществляется непосредственно с проезжей части; организация классической посадочной платформы, предполагающей разделение транспортных и пассажирских потоков; организация единой посадочной платформы для всех направлений трамвая с посадкой и высадкой пассажиров по левой части трамвая (осуществимо при использовании двухсторонних трамваев); организация посадочных платформ, расположенных по диагонали от перекрестка. В соответствии с произведенным анализом предложено наиболее эффективное решение с точки зрения повышения безопасности дорожного движения, а также влияния на ситуацию на дороге.
This final qualification work is devoted to the development of measures to improve road safety at bus stops. Using the example of one of the problematic sections – the intersection of Engels Avenue and Parkhomenko Avenue, the possibility of reorganizing tram stops is considered. Alternative solutions to improve road safety were presented. Visual surveillance was carried out at the site. The initial data were recorded in a simulation mathematical model. In this paper, 4 options for organizing traffic at the place of boarding and disembarking tram passengers on the site are considered: the existing organization, in which passengers board and disembark directly from the roadway; the organization of a classic boarding platform, involving the separation of transport and passenger flows; the organization of a single boarding platform for all directions of the tram with boarding and disembarkation of passengers according to on the left side of the tram (feasible when using two-way trams); the organization of boarding platforms located diagonally from the intersection. In accordance with the analysis, the most effective solution has been proposed in terms of improving road safety, as well as influencing the situation on the road.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |