Details

Title Разработка мероприятий по выводу нового продукта на рынок: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Самохина Вероника Сергеевна
Scientific adviser Трыков Алексей Валерьевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects разработка мероприятий; продукт; косметическая продукция; товар; рекламная кампания; медиаплан; events development; product; cosmetic products; goods; advertising campaign; media plan
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3329
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\31756
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является подбор и составление плана мероприятий по выводу на рынок косметики нового продукта для ООО «Дрогери Ритейл». Работа выполнена на базе отечественной и зарубежной научной литературы по теме работы, открытых источниках, данных ООО «Дрогери Ритейл». Использованные методы: традиционный анализ данных, технико-экономический анализ деятельности организации, сегментирование, оценка эффективности. Основные результаты работы: – изучены теоретические основы управления продуктом; – изучены особенности маркетинга на рынке ритейла косметики; – изучены методы вывода новых продуктов на рынок косметики; – проведён анализ деятельности ООО «Дрогери Ритейл»; – проведена оценка маркетинговой деятельности ООО «Дрогери Ритейл»; – выбраны маркетинговые инструменты и каналы для продвижения нового продукта на рынке; – разработан план мероприятий по выводу нового продукта на рынок косметики; – рассчитаны показатели эффективности предполагаемого плана мероприятий. Область применения результатов ВКР: применение результатов работы в маркетинговой деятельности ООО «Дрогери Ритейл» при продвижении нового продукта с помощью рекламных кампаний. При работе над ВКР использованы цифровые технологии: библиографические и реферативные базы данных. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is the selection and preparation of an event plan for the introduction of a new product to the cosmetics market for LLC «Drogeri Retail». The work has been carried out on the materials of domestic and foreign scientific literature on the topic of the work, open sources, data from LLC «Drogeri Retail». Research methods used: traditional data analysis, technical and economic analysis of the organizations activities, segmentation, efficiency assessment. The main results of the graduate qualification work: – studied theoretical materials of product management; – studied peculiarities of marketing in the cosmetics retail market; – methods of introducing new products to the cosmetics market have been studied; – an analysis of the activities of LLC «Drogeri Retail» was carried out; – carried out an assessment of the marketing activities of LLC «Drogeri Retail»; – marketing tools and channels were selected to promote a new product on the market; – an action plan has been developed to bring a new product to the cosmetics market; – the effectiveness indicators of the proposed event plan were calculated. The areas of the graduate qualification work results application: the application of the results of work in the marketing activities of LLC «Drogeri Retail» when promoting a new product through advertising campaigns. Information technologies bibliographic and abstract databases were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics