Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию воздействию компьютерного, мобильного и консольного гейминга на экономику КНР, а именно тому, как развивается игровая индустрия в Китае, какое воздействие оказывает правительство на создание и продвижение игр, и какие последствия приносит развитие игрового сектора для экономики Китая. В исследовании применены различные общенаучные методы, такие как анализ, логика, дедукция, индукция, описание и сравнение. Для более глубокого изучения национальных особенностей системы и ее региональной интеграции использовался метод абстрагирования, который позволил сфокусировать внимание исследователя на указанных аспектах. По результатам исследования были изучены история развития видеоигр в мире, значимость компьютерных игр для глобальной экономики, процесс формирования игровой индустрии в КНР, роль правительства на производство и продвижение отечественных и зарубежных игр, прибыли от игр на ПК, на консоли и на смартфоны, последствия от развития геймдева на экономику КНР.
This work is devoted to the study of the impact of computer, mobile and console gaming on the Chinese economy, namely, how the gaming industry is developing in China, what impact the government has on the creation and promotion of games, and what consequences the development of the gaming sector brings to the Chinese economy. The research uses various general scientific methods such as analysis, logic, deduction, induction, description and comparison. For a deeper study of the national characteristics of the system and its regional integration, an abstraction method was used, which allowed the researcher to focus on these aspects. According to the results of the study, the history of the development of video games in the world, the importance of computer games for the global economy, the process of formation of the gaming industry in China, the role of the government in the production and promotion of domestic and foreign games, profits from games on PCs, consoles and smartphones, the consequences of the development of game development on the economy of the Peoples Republic of China were studied.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |