Details

Title: Воздействие индустрии видеоигр Китайской Народной Республики на распространение китайской культуры: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators: Гаибова Сабина Вугаровна
Scientific adviser: Иванников Никита Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: игровая индустрия; видеоигры; Китайская Народная Республика; Genshin Impact; game industry; video games; Peoples Republic of China; chinese culture
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3429
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29532

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена исследованию воздействия китайской игровой индустрии на мировом уровне, чтобы отследить как игры повлияли на распространение культуры Китая. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Рассмотреть историю развития видеоигры в целом; 2. Определить основные классификации видеоигры; 3. Рассмотреть становление видеоигры в Китае; 4. Определить политические и экономические аспекты игровой индустрии в КНР; 5. Раскрыть влияние индустрии на распространение китайской культуры; 6. Проанализировать популярность китайских видеоигр на глобальном рынке; 7. Рассмотреть, как игры влияют на распространение мягкой силы. Работа была проведена с помощью изучения различных источников: Baidu, The Guardian, The New York Times, South China Morning Post, Medium. Был проведен анализ изученного материала. В результате была проанализирована индустрия видеоигр Китайской Народной Республики и распространение ее культуры вне страны. На основе изученного материала был сделан вывод, что благодаря китайским играм Китай активно экспансирует свою культуру на международный уровень.

The work is devoted to the study of the impact of the Chinese gaming industry on a global level to track how games have influenced the spread of Chinese culture. The research set the following goals: 1. Consider the history of the development of video games as a whole; 2. Identify the main classifications of video games; 3. Consider the emergence of video games in China; 4. Determine the political and economic aspects of the gaming industry in China; 5. Reveal the influence of the industry on the spread of Chinese culture; 6. Analyze the popularity of Chinese video games in the global market; 7. Consider how games influence the spread of soft power. The work was carried out by studying various sources: Baidu, The Guardian, The New York Times, South China Morning Post, Medium. An analysis of the studied material was carried out. As a result, the video game industry of the Peoples Republic of China and the spread of its culture outside the country were analyzed. Based on the material studied, it was concluded that thanks to Chinese games, China is actively expanding its culture to the international level.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics