Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию воздействия китайской игровой индустрии на мировом уровне, чтобы отследить как игры повлияли на распространение культуры Китая. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Рассмотреть историю развития видеоигры в целом; 2. Определить основные классификации видеоигры; 3. Рассмотреть становление видеоигры в Китае; 4. Определить политические и экономические аспекты игровой индустрии в КНР; 5. Раскрыть влияние индустрии на распространение китайской культуры; 6. Проанализировать популярность китайских видеоигр на глобальном рынке; 7. Рассмотреть, как игры влияют на распространение мягкой силы. Работа была проведена с помощью изучения различных источников: Baidu, The Guardian, The New York Times, South China Morning Post, Medium. Был проведен анализ изученного материала. В результате была проанализирована индустрия видеоигр Китайской Народной Республики и распространение ее культуры вне страны. На основе изученного материала был сделан вывод, что благодаря китайским играм Китай активно экспансирует свою культуру на международный уровень.
The work is devoted to the study of the impact of the Chinese gaming industry on a global level to track how games have influenced the spread of Chinese culture. The research set the following goals: 1. Consider the history of the development of video games as a whole; 2. Identify the main classifications of video games; 3. Consider the emergence of video games in China; 4. Determine the political and economic aspects of the gaming industry in China; 5. Reveal the influence of the industry on the spread of Chinese culture; 6. Analyze the popularity of Chinese video games in the global market; 7. Consider how games influence the spread of soft power. The work was carried out by studying various sources: Baidu, The Guardian, The New York Times, South China Morning Post, Medium. An analysis of the studied material was carried out. As a result, the video game industry of the Peoples Republic of China and the spread of its culture outside the country were analyzed. Based on the material studied, it was concluded that thanks to Chinese games, China is actively expanding its culture to the international level.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |