Details

Title Стратегия digital-коммуникации компании B2B на рынке стран Персидского залива: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators Петровская Елизавета Дмитриевна
Scientific adviser Богловская Елена Борисовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects инжиниринговая компания; коммуникационные технологии; стратегия продвижения; международный рынок; конкурентный анализ; контент-анализ; engineering company; communication technologies; promotion strategy; international market; competitive analysis; content analysis
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3471
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\29572
Record create date 7/5/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной выпускной квалификационной работе рассматривается проблема необходимости разработки стратегии выхода компании B2B на рынок стран Персидского залива в условиях слабой известности компании на целевом рынке. В работе исследуются лучшие международные практики и коммуникационные технологии в сфере промышленной взрывозащиты, а также произведён контент-анализ для выявления особенностей спроса на рынке стран Персидского залива. В практической части представлены результаты исследований (конкурентный и коммуникационный анализ, SWOT-анализ) с целью выявления преимуществ и недостатков текущей деятельности ООО «АТЕКСЦЕНТР РУ» и определения приоритетных направлений коммуникационной стратегии компании при выходе на целевой зарубежный рынок. На базе проведённого анализа была определена стратегия digital-коммуникаций для ООО «АТЕКСЦЕНТР РУ» при выходе на рынок стран Персидского залива, выраженная в проекте коммуникационной кампании. В результате были разработаны рекомендации по коммуникациям B2B- компаний при выходе на международные рынки.

In this final qualification work the problem of necessity of development of strategy of B2B companys entry to the market of the Persian Gulf countries in conditions of weak companys popularity in the target market is considered. The paper studies the best international practices and communication technologies in the field of industrial explosion protection, as well as content analysis to identify the features of demand in the Gulf market. The practical part presents the results of research (competitive and communication analysis, SWOT-analysis) in order to identify the advantages and disadvantages of the current activities of ATEXCENTRE RU LLC and to determine the priorities of the communication strategy of the company when entering the target foreign market. On the basis of the conducted analysis the strategy of digital-communications for ATEXCENTRE RU LLC was defined when entering the market of the Persian Gulf countries, expressed in the project of communication campaign. As a result, recommendations on communications of B2B companies when entering international markets were developed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics