Details
Title | Разработка комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности предприятия-экспортера (на примере компании Haier): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_35 «Управление международной организацией (фирмой)» |
---|---|
Creators | Ли Хаоюй |
Scientific adviser | Каньковская Алина Рональдовна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | маркетинг; маркетинговая деятельность; цифровой маркетинг; маркетинговые коммуникации; цифровые коммуникации; marketing; marketing activities; digital marketing; marketing communications; digital communications |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 38.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3618 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\33328 |
Record create date | 8/29/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Целью работы является анализ маркетинговой деятельности предприятия-экспортера «Haier» и разработке мероприятий по совершенствованию. Работа выполнена на базе Высшей школы производственного менеджмента и предприятия-экспортера «Haier». Использованные методы: методы анализа и синтеза, метод сравнения. Основные результаты работы: - изучены теоретические основы обеспечения маркетинговой деятельности предприятия-экспортера; - рассмотрены международный маркетинг как подсистема международного бизнеса, стратегии и формы международного маркетинга; - изучены современные тенденции и проблемы международного маркетинга; - проведен анализ маркетинговой деятельности компании Haier на внешних рынках, анализ организации маркетинговой деятельности; - предложена разработка мероприятий по совершенствованию маркетинговой деятельности компании Haier и провести оценку экономической эффективности мероприятий. Область применения результатов ВКР – производственный менеджмент, управление конкурентоспособностью предприятия. При работе над ВКР использованы цифровые технологии: Microsoft Office и Google-поиск. Выводы. Задачи выпускной квалификационной работы решены, цель достигнута, определена область применения результатов.
The aim of the graduate qualification work is to analyze the marketing activities of the exporting enterprise “Haier” and develop improvement measures. The work has been carried out on the materials of the Graduate School of Production Management and the “Haier” exporting enterprise. Research methods used: methods of analysis and synthesis, method of comparison. The main results of the graduate qualification work: - the theoretical foundations of the marketing activities of the exporting enterprise have been studied; - international marketing as a subsystem of international business, strategies and forms of international marketing are considered; - modern trends and problems of international marketing have been studied; - the analysis of the marketing activities of the Haier company in foreign markets, the analysis of the organization of marketing activities; - proposed to develop measures to improve the marketing activities of the Haier company and to assess the economic effectiveness of the measures. The areas of the graduate qualification work results application: production management, enterprise competitiveness management. Information technologies such as MS Office and Google Search were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the final qualification work have been solved, the goal has been achieved, and the scope of application of the results has been determined.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 13
Last 30 days: 5