Details

Title Разработка рекомендаций по развитию системы маркетинга торговой компании (на примере компании ALIBABA): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_35 «Управление международной организацией (фирмой)»
Creators Сюй Чэньлу
Scientific adviser Силкина Галина Юрьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects торговая компания ; маркетинговая система ; взаимоотношения с клиентами ; цифровые платформы ; омниканальный маркетинг ; trading company ; marketing system ; customer relationships ; digital platforms ; omni-channel marketing
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3669
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\33366
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является формирование комплекса мероприятий по совершенствованию маркетинговой системы торговой компании. Работа выполнена на базе материалов о деятельности торговой компании ALIBABA. Использованные методы: изучение теории и передовых практик маркетинга, финансовый анализ, сравнение, анализ и синтез. Основные результаты работы: – проанализирована история становления маркетинга и особенности современного этапа его развития, изучены передовые практики проведения маркетинговых кампаний; – определены инструменты совершенствования системы маркетинга; – дана характеристика текущего состояния системы маркетинга компании ALIBABA, выявлены проблемные зоны; – предложены варианты ответов на актуальные вызовы, выполнена оценка эффективности мероприятий Область применения результатов ВКР – деятельность компаний, решающих задачи совершенствования систем маркетинга. При работе над ВКР использованы цифровые технологии автоматизированный сбор и анализ информации, офисный пакет. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is the formation of a set of measures to improve the marketing system of a trading company. The work has been carried out on the materials materials on the activities of the trading company ALIBABA. Research methods used: study of marketing theory and best practices, financial analysis, comparison, analysis and synthesis. The main results of the graduate qualification work: – the history of the formation of marketing and the features of the current stage of its development are analyzed, and best practices for conducting marketing campaigns are studied. – tools for improving the marketing system have been identified. – the current state of the ALIBABA marketing system is characterized, and problem areas are identified; – options for responding to current challenges were proposed, the effectiveness of measures was assessed The areas of the graduate qualification work results application: – activities of companies solving problems of improving marketing systems. When working on the project, digital technologies were used, automated collection and analysis of information, and an office suite. Conclusions. The objectives of the WRC have been resolved, the goal has been achieved, and the scope of application of the results has been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 5 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics