Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Эта работа посвящена анализу сходств и различий между современными системами высшего образования России и Китая. Целю данного исследования является сравнительный анализ систем высшего образования России и Китая. Для достижения заявленной цели исследования были поставлены следующие задачи: - исследовать системы высшего образования России и Китая; - определить критерии сравнения систем высшего образования в РФ и КНР; - провести сравнительный анализ систем высшего образования двух стран; - проанализировать причины и следствия различий в системах высшего образования России и Китая. В результате современные системы высшего образования России и Китая примерно одинаковы по своей базовой структуре, поскольку в прошлом они оба изучали западную систему высшего образования. Из-за различных базовых национальных условий двух стран существуют небольшие различия в учебных планах, источниках финансирования и направлениях развития высшего образования.
This work is devoted to the analysis of similarities and differences between modern higher education systems in Russia and China. The purpose of this study is a comparative analysis of the higher education systems of Russia and China. To achieve the stated goal of the study, the following tasks were set: - to explore the higher education systems of Russia and China; - to define criteria for comparing higher education systems in the Russian Federation and China; - to conduct a comparative analysis of the higher education systems of the two countries; - to analyze the causes and consequences of differences in the higher education systems of Russia and China. As a result, the modern higher education systems of Russia and China are approximately the same in their basic structure, since in the past they both studied the Western higher education system. Due to the different basic national conditions of the two countries, there are slight differences in curricula, sources of funding and directions for the development of higher educatio.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |