Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью исследования является оценка перспектив возникновения бесшовного транспортного пространства в крупных городах. Были решены следующие задачи: − оценено и проанализировано влияние средств индивидуальной мобильности на формирование бесшовного транспортного пространства; − изучен эффект СИМ на транспортную систему городов; − разработаны рекомендации по формированию бесшовного транспортного пространства в городах; − проанализирована и оценена с помощью эконометрической модели социальная эффективность средств микромобильности в крупных городах России; − предложены рекомендации по формированию комфортной городской среды с учетом использования средств микромобильности. Актуальность работы заключается в том, что с увеличением достатка населения количество автомобилей на городских улицах пропорционально возрастало, приводя к перегрузке транспортной инфраструктуры, что повлекло за собой возникновения шеринга мобильности, формирующего бесшовное транспортное пространство в крупных городах. Предмет исследования – бесшовное транспортное пространство в городах РФ. Объект – формирование бесшовного транспортного пространства за счет развития СИМ как вида общественного транспорта. В ходе работы был сформирован рейтинг городов РФ по агрегированному показателю потенциала развития бесшовного транспортного пространства на основе нечетко-множественного подхода, были выявлены показатели социальной эффективности СИМ и построена эконометрическая модель оценки социальной эффективности средств индивидуальной мобильности в крупных городах России.
The purpose of the study is to assess the prospects for the emergence of a seamless transport space in large cities. The following tasks were solved: ⎯ the influence of individual mobility means on the formation of a seamless transport space is evaluated and analyzed; ⎯ the effect of sim on the transport system of cities has been studied; ⎯ recommendations have been developed for the formation of a seamless transport space in cities; ⎯ the social effectiveness of the means of micromobility in large cities of russia has been analyzed and evaluated using an econometric model; ⎯ recommendations on the formation of a comfortable urban environment, taking into account the use of means of micro-mobility, are proposed. The relevance of the work lies in the fact that with an increase in the prosperity of the population, the number of cars on city streets increased proportionally, leading to an overload of transport infrastructure, which led to the emergence of mobility sharing, forming a seamless transport space in large cities. The subject of the study is seamless transport space in Russian cities. The object is the formation of a seamless transport space due to the development of SIM as a type of public transport. In the course of the work, a rating of Russian cities was formed based on an aggregated indicator of the potential for the development of a seamless transport space based on a fuzzy multiple approach, indicators of the social effectiveness of SIM were identified and an econometric model for evaluating the social effectiveness of individual mobility in large Russian cities was built.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |