Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью исследования является разработка подхода к выявлению конкурентных преимуществ компании. Исследование выполнялось на базе ООО «ОПХ» и существующих подходах к выявлению преимуществ. Предмет исследования: конкурентные преимущества. Методы исследования: Общенаучные методы исследования, сравнительный анализ, Анализ 5 сил Портера, SWOT-анализ, экспертное оценивание, анализ финансового положения компании. Основные результаты исследования: - изучено понятие, конкурентоспособности организации и конкурентных преимуществ; - исследованы методы к оценке конкурентных преимуществ и стратегии по их достижению; - приведена характеристика FMCG-рынка, а также сегмента рынка пивных напитков; - проведен анализ конкурентоспособности организации ООО «ОПХ» и предложены мероприятия по их повышению; - разработан подход к выявлению конкурентных преимуществ организации. Область применения результатов ВКР применение результатов работы в деятельности организаций, особенно на FMCG-рынке. Научной новизной исследования является формулировка и разработка универсального подхода к выявлению конкурентных преимуществ. При работе над ВКР использованы цифровые технологии электронные каталоги учебных заведений, электронные библиотеки. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.
The aim of the study is to develop an approach to identifying the companys competitive advantages. The study was carried out on the basis of LLC "OPH" and existing approaches to identifying advantages. Research subject: competitive advantages. Research methods: General scientific research methods, comparative analysis, Porters 5 forces analysis, SWOT analysis, expert assessment, analysis of the companys financial position. The main results of the study: - the concept of the organization’s competitiveness and competitive advantages has been studied; - methods for assessing competitive advantages and strategies for achieving them have been studied; - characteristics of the FMCG market, as well as the beer drinks market segment are given; - an analysis of the competitiveness of the organization “OPH” LLC was carried out and measures were proposed to improve them; - an approach has been developed to identify the organization’s competitive advantages. Application field: application of work results in the activities of organizations, especially in the FMCG market. The scientific novelty of the study is the formulation and development of a universal approach to identifying competitive advantages. Information technologies electronic catalogs of educational institutions and electronic libraries were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |