Details

Title Разработка стратегии развития предприятия (на примере предприятия по производству электромобилей): выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_01 «Стратегический менеджмент»
Creators Ху Шивэй
Scientific adviser Ливинцова Мария Геннадьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects стратегия развития предприятия; сценарный анализ; анализ рынка электромобилей; локализация производства; электромобили; enterprise development strategy; scenario analysis; analysis of the electric vehicle market; localization of production; electric vehicles
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4416
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\29957
Record create date 7/10/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью исследования является разработка стратегии развития предприятия по производству электромобилей в России и оценка возможности ее реализации. Исследование выполнялось на базе компании Xiaomi Group. Предмет исследования стратегия развития предприятия. Методы исследования: обзор источников, сравнение, обобщение, классификация, анализ рынка, стратегический анализ, сценарный анализ. Основные результаты исследования: – проведен сравнительный анализ стратегий инновационного развития предприятий автомобильной промышленности на мировом и внутрироссийском рынке; – выполнен стратегический анализ автомобилестроительной отрасли в части производства электромобилей в России; – выявлены проблемы и перспективы развития производства электромобилей в России; – определены показатели для оценки эффективности стратегии инновационного развития предприятия по производству электромобилей; – разработана для китайской компании стратегия выхода на российский рынок электромобилей, проведен сценарный анализ стратегии развития. Область применения результатов ВКР – разработка стратегий развития предприятия по производству электромобилей. Научной новизной исследования являются предлагаемые критерии для оценки эффективности стратегии развития предприятия по производству электромобилей. При работе над ВКР использованы цифровые технологии MS Office. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.

The aim of the study is to develop a development strategy for an enterprise that produce electric vehicles in Russia and assess the possibility of its implementation. The study was carried out on the basis of Xiaomi Group company. Research subject: enterprise development strategy. Research methods: review of sources, comparison, synthesis, classification, market analysis, strategic analysis, scenario analysis. The main results of the study: – a comparative analysis of strategies for innovative development of automotive industry enterprises in the global and domestic Russian markets was carried out; – a strategic analysis of the automotive industry regarding the production of electric vehicles in Russia was made; – problems and prospects for the development of electric vehicle production in Russia have been identified; – indicators were determined to assess the effectiveness of the innovative development strategy of an electric vehicle manufacturing enterprise; – a strategy for entering the Russian electric vehicle market was developed for a Chinese company, a scenario analysis of the development strategy was carried out. Application field: development of development strategies for an electric vehicle manufacturing enterprise. The scientific novelty of the study is the proposed criteria for assessing the effectiveness of the development strategy of an electric vehicle manufacturing enterprise. Information technologies of MS Office were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 2 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics