Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена проектированию 3D модели подвески с пневмоэлементом и модернизации а-образного рычага для самодельного вездехода. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Создание 3D модели подвески. 2. Разработка пневматического упругого элемента. 3. Расчёт усилий, действующих на а-образный рычаг. 4. Расчет на прочность и оптимизация модели а-образного рычага. Проектирование 3D модели подвески с пневматическим упругим элементом в сборе проводилось в программе Creo Parametric 7.0. с применением раздела «Механизм» для выделения перемещений механизма и анализа его движений. Проведен анализ на прочность исходной модели а-образного рычага в программе Creo Parametric 7.0. По результатам анализа проведена оптимизация а-образного рычага с использованием генеративного конструирования. На оптимизированной модели проведен анализ прочности при поперечных и продольных усилиях. Проведено сравнение двух моделей по определенному ряду критерий, основываясь на результаты анализов до оптимизации и после.
This work is devoted to the design of a 3D model of a suspension with a pneumatic element and the modernization of an A-shaped arm for a homemade all-terrain vehicle. Tasks that were solved during the study: 1. Creating a 3D model of the suspension. 2. Development of a pneumatic elastic element. 3. Calculation of the forces acting on the a-shaped lever. 4. Strength calculation and optimization of the a-shaped lever model. The design of a 3D model of the suspension with a pneumatic elastic element assembly was carried out in the Creo Parametric 7.0 program. using the “Mechanism” section to highlight the movements of the mechanism and analyze its movements. The strength analysis of the original a-shaped lever model was carried out in the Creo Parametric 7.0 program. Based on the results of the analysis, an optimization of the a-shaped lever was carried out using generative design. The optimized model was used to analyze the strength under transverse and longitudinal forces. A comparison of two models was carried out according to a certain number of criteria, based on the results of analyzes before and after optimization.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |