Details

Title Особенности детско-родительских отношений студентов с разным уровнем инфантилизма: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 44.03.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.03.02_01 «Психология профессиональной деятельности»
Creators Березкина Анастасия Андреевна
Scientific adviser Гулк Елена Борисовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects инфантилизм; детско-родительские отношения; студенты; уровень инфантилизма; особенности детско-родительских отношений; infantilism; child-parent relations; students; the level of infantilism; features of child-parent relations
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 44.03.02
Speciality group (FGOS) 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4768
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key ru\spstu\vkr\29420
Record create date 7/5/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию уровня инфантилизма студен-тов бакалавриата высших учебных заведений Санкт-Петербурга и проведению анализа особенностей детско-родительских отношений студентов с разным уровнем инфантилизма. В процессе исследования был проведен анализ пока-зателей уровня инфантилизма и характеристик детско-родительских отноше-ний студентов. Полученные данные были обработаны методами математиче-ской статистики. Выявлены особенности в уровневых показателях инфанти-лизма у мужчин и женщин. Обнаружены особенности в распределении уров-ней субъективного контроля и в распределении уровней принятия со стороны родителей у студентов с разным уровнем инфантилизма. Установлены стати-стически значимые связи между уровнем инфантилизма и характеристиками детско-родительких отношений.

This work is devoted to the study of the level of infantilism of undergraduate students of higher educational institutions of St. Petersburg and the analysis of the characteristics of child-parent relationships of students with different levels of infan-tilism. In the course of the study, an analysis of indicators of the level of infantilism and characteristics of child-parent relationships of students was carried out. The data obtained were processed using mathematical statistics methods. The features in the level indicators of infantilism in men and women are revealed. The peculiarities in the distribution of levels of subjective control and in the distribution of levels of ac-ceptance from parents among students with different levels of infantilism were found. Statistically significant relationships between the level of infantilism and the characteristics of child-parent relationships have been established.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 4 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics