Details

Title Управление брендом в книгоиздательской отрасли: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators Ершова Ксения Павловна
Scientific adviser Шакуров Андрей Алексеевич
Other creators Малиновская Наталья Игоревна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects детские журналы; управление брендом; издательский бренд; бренд детского журнала; childrens magazines; brand management; publishing brand; childrens magazine brand
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.03
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4769
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key ru\spstu\vkr\29421
Record create date 7/5/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена изучению бренд-менеджмента в издательской отрасли, а также реализации полученных знаний на практике, а именно для работы над брендом детского журнала «Костёр». Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Рассмотрение и характеристика основных составляющих бренда, а также изучение понятия бренд-менеджмента, выявление его целей, принципов, основных этапов. 2. Выделение критериев управления книжным брендом. 3. Общая характеристика издательства «Костёр» и проведение конкурентного анализа. 4. Составление рекомендаций по укреплению бренда издательства «Костёр» на основе анализа существующей бренд-стратегии журнала. В ходе работы нами были рассмотрены теоретические основы изучения бренд-менеджмента, которые впоследствии были применены на практике, а именно для анализа бренд-менеджмента издательства детских журналов «Костёр». Кроме того, был проведен анализ других марок детских журналов, который позволил выявить тенденции в их бренд-менеджменте. По результатам проведенных исследований (анализа отдельного бренда и анализа рынка в целом) нами были составлены рекомендации по укреплению и продвижению бренда «Костёр».

The given work is devoted to the study of brand management in the publishing industry and the implementation of the acquired knowledge in practice, namely to work on the brand of the childrens magazine «Kostyor». The research set the following goals: 1. Consideration and characteristics of the main components of the brand, as well as studying the concept of brand management, identifying its goals, principles, and main stages. 2. Identification of the features of brand management in the book publishing industry. 3. General characteristics of the Kostyor publishing house and competitive analysis. 4. Development of guidelines for strengthening the publishing house’s brand based on the existing brand strategy of the Kostyor magazine. In the course of our work, we considered the theoretical foundations of the study of brand management, which were subsequently applied in practice, namely for the analysis of brand management of childrens magazines publishing house «Kostyor». In addition, an analysis of other brands of childrens magazines was carried out, which revealed trends in their brand management. Based on the results of our research (analysis of an individual brand and analysis of the market in general), we have compiled recommendations for strengthening and promoting the Kostyor brand.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 2 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics