Details

Title Исследование целесообразности создания предприятия малого бизнеса в сфере пошива и продажи одежды: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_01 «Экономика и управление на предприятии»
Creators Гомзяков Герман Сергеевич
Scientific adviser Степанчук Андрей Анатольевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects инвестиционный анализ; создание предприятия; пошив и продажа одежды.; investment analysis; creation of enterprise; sewing and sale of clothes
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.01
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4846
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\30929
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Action 'Download' will be available if administrator prepare required files

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является исследование целесообразности создания предприятия малого бизнеса в сфере пошива и продажи одежды. Для достижения поставленной цели необходимо выполнить следующие задачи: - Дать характеристику малого бизнеса. - Привести способы открытия предприятия малого бизнеса. - Описать теоретические основы инвестиционной деятельности. - Провести анализ рынка в сфере пошива и продажи одежды. - Предоставить описание деятельности создаваемого бизнеса. - Провести инвестиционную оценку исследуемого проекта. В современной рыночной экономике с высоким значением малого бизнеса, в условиях экономического спада, ухода зарубежных компаний и нехватки предложения на рынке одежды становится актуальной тема создания предприятия малого бизнеса и оценки его экономической эффективности. Источниками информационной базы являются отечественная и зарубежная научно-исследовательская литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. Предоставлена система показателей, иллюстрирующих эффективность инвестиционного проекта, которые могут быть применены другими компаниями с учетом отраслевых особенностей. Оценка инвестиционной привлекательности проекта проводилась с помощью пакета MS Office (Excel).

Theme of the graduate qualification work: "The study of the feasibility of creating a small business enterprise in the field of sewing and selling clothes" The purpose of the work is to study the feasibility of creating a small business enterprise in the field of sewing and selling clothes. In order to achieve the objective, the following tasks need to be accomplished: - To give a characteristic of small business. - To give ways of opening a small business enterprise. - To describe the theoretical basis of investment activity. - Analyze the market in the field of sewing and selling clothes. - Provide a description of the activities of the business to be established. - Carry out an investment evaluation of the project under study. In the conditions of modern market economy with high importance of small business, in the conditions of economic recession, withdrawal of foreign companies and shortage of supply in the clothing market becomes relevant topic of creation of small business enterprise and assessment of its economic efficiency. Sources of information base are domestic and foreign research literature, official Internet resources and analytical agencies. The system of indicators illustrating the effectiveness of the investment project, which can be applied by other companies taking into account industry specifics, is provided. The assessment of the investment attractiveness of the project was carried out with the help of MS Office (Excel) package.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics