Details

Title: Эволюция экономической модели издательской отрасли: от традиционного книгоиздания к цифровой трансформации: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators: Цинь Яньхуэй
Scientific adviser: Шакуров Андрей Алексеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: издательство; традиционное издание; цифровое издание; издатели; цифровая трансформация; электронные книги; модели развития; тенденции развития; стратегии подхода; отраслевая цепочка; рынок; инновации.; publishing; traditional publishing; digital publishing; publishers; digital transformation; e-books; development models; development trends; approach strategies; industry chain; market; innovation.
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.03
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4918
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29468

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Эволюция экономической модели издательской отрасли: от традиционного книгоиздания к цифровой трансформации». В этой работе рассматриваются как традиционные, так и цифровые издания. Тема исследования - эволюция экономической модели издательской отрасли: от традиционного книгоиздания к цифровой трансформации. Данная работа посвящена всестороннему и глубокому изучению трансформации экономической модели издательской отрасли, призвана обеспечить теоретическую поддержку академическим исследованиям, стратегическое руководство для издательских предприятий и в то же время справочную информацию для политиков, чтобы способствовать здоровому и устойчивому развитию издательской отрасли. Для реализации цели необходимо решить следующие задачи: 1. Провести теоретический анализ концепций традиционного издательского дела и цифрового издательства и взаимосвязи между ними. 2. Анализ развития и влияния цифровых публикаций в эпоху новых медиа. 3. Анализ особенностей текущей ситуации и тенденций развития книгоиздания в России с 2014 по 2024 год. 4. На основе эволюции экономической модели издательской отрасли понять возможности и проблемы в процессе трансформации и предложить соответствующие контрмеры. Результаты исследования дают представление об изменении экономической парадигмы в издательском деле. Отражено, что цифровые издания изменили образ жизни и потребления людей. Также делается вывод о том, что традиционная издательская индустрия должна не только впитывать преимущества цифровых изданий, но и внедрять инновации в процессе трансформации.

Theme of the final qualifying work: “The evolution of the economic model of the publishing industry: from traditional book publishing to digital transformation.” This work examines both traditional and digital publications. The topic of the study is the evolution of the economic model of the publishing industry: from traditional book publishing to digital transformation. This work provides a comprehensive and in-depth study of the transformation of the economic model of the publishing industry, aiming to provide theoretical support for academic research, strategic guidance for publishing enterprises, and at the same time reference information for policymakers to promote the healthy and sustainable development of the publishing industry. To achieve the goal, it is necessary to solve the following tasks: 1. Conduct a theoretical analysis of the concepts of traditional publishing and digital publishing and the relationship between them. 2. Analysis of the development and impact of digital publishing in the era of new media. 3. Analysis of the features of the current situation and trends in the development of book publishing in Russia from 2014 to 2024. 4. Based on the evolution of the economic model of the publishing industry, understand the opportunities and challenges in the transformation process and propose appropriate countermeasures. The results of the study provide insight into the changing economic paradigm in publishing. It is reflected that digital publications have changed the way people live and consume. It also concludes that the traditional publishing industry must not only absorb the benefits of digital publishing, but also innovate in the process of transformation.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics