Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является анализ и изучение предпосылок появления аутсорсинга в качестве универсального инструмента повышения эффективности большинства предприятий на примере пионера отечественного автомобильного рынка РФ – АО «Рольф». Были решены следующие задачи: - изучить первые упоминания в зарубежных и отечественных источниках о сущности аутсорсинга; - изучить доступные подходы по управлению бизнес-процессами переданным на аутсорсинг; - исследовать автомобильный рынок РФ в критических точках этапов его становления; - изучить опыт торговых компаний и выявить проблемы, с которыми сталкиваются автомобильные дилеры; - рассмотреть деятельность АО «Рольф» и изучить опыт компании по передаче процессов на аутсорсинг; - разработать технологию трансфера процессов на аутсорсинг, а также комплекс мер по контролю за переданными процессами; - оценить эффективность применения аутсорсинга для цифровой трансформации бизнес-процессов. Актуальность темы обусловлена беспрецедентными переменами в конъюнктуре автомобильного рынка РФ, связанными со сложившейся впервые в современной истории геополитической обстановкой и кратно возросшим санкционным давлением. Необходимостью компаний перестраивать внутренние процессы по ведению бизнеса, концентрировать свои усилия на профильных задачах и целях, оптимизировать издержки и адаптироваться под новые условия. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. Предложена методика передачи бизнес-процессов на аутсорсинг, а также представлены эффективные способы по контролю за переданными процессами.
The purpose of the work is to analyze and study the prerequisites for the emergence of outsourcing as a universal tool for improving the efficiency of most enterprises using the example of the pioneer of the Russian domestic automotive market – JSC Rolf. The following tasks were solved: - to study the first mentions in foreign and domestic sources about the essence of outsourcing; - explore available approaches for managing outsourced business processes; - to explore the automotive market of the Russian Federation at critical points of its formation stages; - to study the experience of trading companies and identify the problems faced by car dealers; - to review the activities of Rolf JSC and study the companys experience in outsourcing processes; - to develop a technology for outsourcing processes, as well as a set of measures to control the transferred processes; - evaluate the effectiveness of outsourcing for the digital transformation of business processes. The relevance of the topic is due to unprecedented changes in the conjuncture of the automotive market of the Russian Federation, associated with the geopolitical situation that has developed for the first time in modern history and the increased sanctions pressure. The need for companies to restructure internal business processes, focus their efforts on core tasks and goals, optimize costs and adapt to new conditions. The sources of information were data from domestic and foreign scientific research literature, official Internet resources and analytical agencies. A methodology for outsourcing business processes is proposed, as well as effective ways to control the transferred processes are presented.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |