Details

Title Анализ лингвокультурного потенциала номинаций учебников и учебных пособий по русскому языку как иностранному: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного»
Creators Кузыева Шемшат
Scientific adviser Бурцева Александра Вячеславовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects учебное пособие; учебник русского языка как иностранного; лингвокультурный потенциал; номинация; образ страны; textbook; textbook of Russian language as a foreign language; linguistic and cultural potential; nomination; image of the country
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5182
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33526
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе рассматривается лингвокультурный потенциал номинаций учебников и учебных пособий по русскому языку как иностранному. Цель исследования состоит в выявлении образа России, формируемого через языковые средства названий учебников и учебных пособий. Были разработаны система упражнений на материале названий учебников и учебных пособий и был проведен опрос среди обучающихся, показавший, какие номинации вызывают у них наибольший интерес. Делается вывод о том, что название учебника играет существенную роль в формировании позитивного восприятия студентами русской культуры и языка.

This paper examines the linguistic and cultural potential of the nominations of textbooks and textbooks on Russian as a foreign language. The purpose of the study is to identify the image of Russia, formed through the linguistic means of the names of textbooks and textbooks. A system of exercises based on the names of textbooks and textbooks was developed and a survey was conducted among students, which showed which nominations arouse their greatest interest. The conclusion is made that the textbook title plays an essential role in shaping students positive perception of Russian culture and language.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics