Details
Title | Особенности освоения эмотивной лексики русского языка китайскими студентами на продвинутом этапе обучения: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного» |
---|---|
Creators | Чи Юйчжу |
Scientific adviser | Калашникова Ольга Владимировна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | эмотивная лексика; РКИ; китайские студенты; продвинутый уровень; эмоция; emotive vocabulary; FRL; Chinese students; advanced level; emotion |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 45.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 450000 - Языкознание и литературоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5203 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\33539 |
Record create date | 8/29/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Данная работа посвящена исследованию освоения эмотивной лексики китайскими студентами на продвинутом этапе обучения. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1.проанализировать научную литературу по теме исследования; 2.дать определение понятий «эмоциональная» и «эмотивная» лексика и выявить различия между ними, описать способы выражения эмотивной лексики в русском языке; 3.выявить трудности, с которыми сталкиваются китайские студенты при освоении эмотивной лексики; 4.выделить типы упражнений, позволяющие эффективно осваивать эмотивную лексику иностранными студентами; 5.проанализировать различные цифровые ресурсы, с помощью которых возможно разработать упражнения для освоения эмотивной лексики; 6.разработать методические рекомендации по работе с эмотивной лексикой в китайской аудитории на продвинутом уровне; разработать комплекс заданий и упражнений на примере темы «Любовь и ее проявления». В результате были изучены характеристики эмотивной лексики, особенности ее обучения китайским студентам на продвинутом уровне обучения. Разработаны методические рекомендации по работе с эмотивной лексикой в китайской аудитории на продвинутом уровне. Разработан комплекс заданий и упражнений примере темы «Любовь и ее проявления».
Chinese students devote this work to the study of the development of emotive vocabulary at an advanced stage of education. Tasks that were solved during the research: 1) analyze the scientific literature on the research topic; 2) define the concepts of "emotional" and "emotive" vocabulary and identify the differences between them, describe the ways of expressing emotive vocabulary in the Russian language; 3) to identify the difficulties faced by Chinese students in mastering emotive vocabulary; 4) identify the types of exercises that allow foreign students to effectively master emotive vocabulary; 5) analyze various digital resources with which it is possible to develop exercises for mastering emotive vocabulary. 6) to develop a set of tasks and methodological recommendations for working with emotive vocabulary in the Chinese audience at an advanced level. As a result, the characteristics of emotive vocabulary and the peculiarities of its teaching to Chinese students at an advanced level of study were studied. A set of tasks and methodological recommendations have been developed that can help teachers and methodologists in mastering emotive vocabulary by Chinese and students.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 1
Last 30 days: 1