Details

Title Особенности освоения эмотивной лексики русского языка китайскими студентами на продвинутом этапе обучения: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного»
Creators Чи Юйчжу
Scientific adviser Калашникова Ольга Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects эмотивная лексика; РКИ; китайские студенты; продвинутый уровень; эмоция; emotive vocabulary; FRL; Chinese students; advanced level; emotion
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5203
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33539
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию освоения эмотивной лексики китайскими студентами на продвинутом этапе обучения. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1.проанализировать научную литературу по теме исследования;  2.дать определение понятий «эмоциональная» и «эмотивная» лексика и выявить различия между ними, описать способы выражения эмотивной лексики в русском языке; 3.выявить трудности, с которыми сталкиваются китайские студенты при освоении эмотивной лексики; 4.выделить типы упражнений, позволяющие эффективно осваивать эмотивную лексику иностранными студентами; 5.проанализировать различные цифровые ресурсы, с помощью которых возможно разработать упражнения для освоения эмотивной лексики; 6.разработать методические рекомендации по работе с эмотивной лексикой в китайской аудитории на продвинутом уровне; разработать комплекс заданий и упражнений на примере темы «Любовь и ее проявления». В результате были изучены характеристики эмотивной лексики, особенности ее обучения китайским студентам на продвинутом уровне обучения. Разработаны методические рекомендации по работе с эмотивной лексикой в китайской аудитории на продвинутом уровне. Разработан комплекс заданий и упражнений примере темы «Любовь и ее проявления».

Chinese students devote this work to the study of the development of emotive vocabulary at an advanced stage of education. Tasks that were solved during the research: 1) analyze the scientific literature on the research topic; 2) define the concepts of "emotional" and "emotive" vocabulary and identify the differences between them, describe the ways of expressing emotive vocabulary in the Russian language; 3) to identify the difficulties faced by Chinese students in mastering emotive vocabulary; 4) identify the types of exercises that allow foreign students to effectively master emotive vocabulary; 5) analyze various digital resources with which it is possible to develop exercises for mastering emotive vocabulary. 6) to develop a set of tasks and methodological recommendations for working with emotive vocabulary in the Chinese audience at an advanced level. As a result, the characteristics of emotive vocabulary and the peculiarities of its teaching to Chinese students at an advanced level of study were studied. A set of tasks and methodological recommendations have been developed that can help teachers and methodologists in mastering emotive vocabulary by Chinese and students.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics