Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объектом исследования в данной работе является процесс сборки крыла самолёта, предмет исследования – алгоритмы для оптимизации этого процесса. В ходе выполнения данной выпускной квалификационной работы исследовалась работа геодезического алгоритма оптимизации расположения крепежа, который использует некоторые характерные особенности задачи и значительно сокращает количество рассматриваемых расстановок фастнеров. В работе была поставлена задача поиска оптимальных значений параметров геодезического алгоритма. Было разработано и реализовано несколько алгоритмов, основанных на случайном выборе начального приближения и поиске в ширину в специальном графе. Данные алгоритмы позволяют ускорить геодезический алгоритм и ещё больше сократить число расстановок фастнеров, которое необходимо рассматривать. Были получены результаты на основе разработанных алгоритмов для тестовых данных, которые показали, что работа геодезического алгоритма может быть ускорена в среднем в 10 раз.
The object of research in this paper is the process of assembling an airplane wing, the subject of research is algorithms for optimizing this process. In the course of this graduate qualification work, the work of a geodetic algorithm was studied, which uses some characteristic features of the problem and significantly reduces the number of considered fastener arrangements. In the work, the task was set to find the optimal values of the parameters of the geodetic algorithm. Several algorithms have been developed and implemented based on the random selection of the initial approximation and the breadth-first search in the graph. These algorithms make it possible to speed up the geodetic algorithm and further reduce the number of fastener arrangements that need to be considered. The results were obtained based on the developed algorithms for the test data, which showed that the work of the geodetic algorithm can be accelerated by an average of 10 times.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |