Details

Title Стратегии выхода компании на международный рынок (на примере «Under Armor»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_09 «Мировая экономика и международные экономические отношения»
Creators Цяо Цянь
Scientific adviser Благова Ирина Юрьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects оценка финансового состояния; анализ финансовой деятельности; улучшение финансового состояния; financial condition; analysis of financial activity; improvement of financial condition
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.01
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5395
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\31349
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Group Anonymous
Network Internet

Объектом исследования является компания UNDER ARMOR. Предметом исследования является оценка текущей ситуации компании, чтобы предложить стратегии выхода на международные рынки. Целью данного исследования является разработка стратегического плана выхода на международный рынок на основе теоретической и практической оценки финансового положения UNDER ARMOR. (В основном нацелен на стратегический план выхода на китайский рынок.) Для достижения поставленной цели необходимо решить следующие задачи: -провести анализ ситуации на рынке спортивной одежды; -провести расчёт показателей финансового положения компании; -разработать  предложения по целевому выходу на международные рынки; -провести анализ рисков и разработку предложений по снижению рисков. Основными методами, используемыми в рамках данной работы выступают: методы анализа и синтеза информации, изучение научной литературы и рыночных тенденций. Информационной базой данной работы являются статьи и общедоступные финансовые данные компании, учебники по экономике, литература библиотеки Политехнического университета, электронные ресурсы. Анализ финансового положения компании проводился с помощью MSOffice (Excel и Word).

The object of this research is UNDER ARMOR. The subject of the study is the assessment of the current situation of the company in order to propose strategies for entering international markets. The purpose of this study is to develop a strategic plan for entering the international market based on a theoretical and practical assessment of UNDER ARMORs financial position. (Mainly aimed at a strategic plan to enter the Chinese market.) To achieve this goal, it is necessary to solve the following tasks: - to analyze the situation in the sportswear market; - to calculate the indicators of the companys financial position; - to develop proposals for targeted access to international markets; - to conduct a risk analysis and develop proposals for risk reduction. The main methods used in this work are: methods of analysis and synthesis of information, study of scientific literature and market trends. The information base of this work is the articles and publicly available financial data of the company, textbooks on economics, literature of the library of the Polytechnic University, electronic resources. In the context of accelerating globalization, the American sportswear company UNDER ARMOR is aware of the importance of entering the international market.  Based on UNDER ARMORs international market practices and analysis, the strategic management practices used by UNDER ARMOR to increase overseas market share and brand awareness in the global market will be revealed. This study will allow other apparel companies to gain experience and knowledge in strategic management to enter the international market. The analysis of the companys financial position was carried out using MS Office (Excel and Word).

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics