Детальная информация

Название Utilization of possible strategies to prevail the Business Risks entering the International Market through the example of Uzbekistan as the new market for the mentioned company: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)»
Авторы Страукас Маргарита Максимовна
Научный руководитель Данияли Сара
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Тематика business risks ; risk management ; strategic management ; risk-strategy framework ; entry mode strategy ; Uzbekistan market ; control risks ; market complexity risks
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 38.04.06
Группа специальностей ФГОС 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5663
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Ключ записи ru\spstu\vkr\33792
Дата создания записи 09.09.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

Предметом работы является российская компания-производитель профессиональной химии и ее возможные риски, связанные с выходом на рынок Узбекистана. Целью данной диссертации является выявление возможных рисков для российского производителя, выходящего на рынок Узбекистана, и предложение наиболее подходящей стратегии выхода для преодоления этих бизнес-рисков. В диссертации рассматриваются следующие задачи: 1) Обзор существующих концепций управления бизнес-рисками и стратегического управления; 2) Исследование инструментов управления рисками, используемых в России и Узбекистане; 3) Исследование структуры риск-стратегии, ее принципов и ключевых моментов; 4) Анализ рисков контроля и рисков сложности рынка в рамках концепции структуры риск-стратегии для компании-кейса, выходящей на рынок Узбекистана; 5) Изучение существующих стратегий выхода, их преимуществ и недостатков и выбор подходящей для компании-кейса; 6) Анализ рынка Узбекистана как целевого рынка для российской компании с использованием SWOT-анализа; 7) Выявление и оценка ключевых ценностей и конкурентных преимуществ компании-кейса с использованием матрицы цепочки создания стоимости; 8) Формирование рекомендаций на основе анализа рисков для успешного выхода компании-кейса на рынок Узбекистана. Тема работы посвящена выбору подходящей стратегии выхода и разработке основных стратегических инструментов снижения бизнес-рисков для компаний, выходящих на международный рынок. Результатом исследования стал анализ ключевых рисков в рамках концепции риск-стратегии и выбор стратегии выхода компании-кейса. При сборе необходимых для работы данных использовались поисковые системы Google, Yandex. Для обработки данных использовались программы MS Office.

The subject of the work are Russian company-producer of the professional chemicals and its possible risks associated with entrance on Uzbekistan market. The purpose of this thesis is to identify possible risks for Russian producer entering Uzbekistan market and suggest the most suitable entry mode strategy to prevail these business risks. The thesis covers the following tasks: 1) Overview of existing concepts of business risk management and strategic management; 2) Research over the risk management tools used in Russia and Uzbekistan; 3) Investigation of risk-strategy framework, its principals and key points; 4) Analysis of control risks and market complexity risks under the concept of risk-strategy framework for the case-company entering Uzbekistan market; 5) Examination of the existing entry mode strategies, its’ advantages and disadvantages and selection of the appropriate one for the case-company; 6) Analysis of Uzbekistan market as the target market for Russian company with the use of SWOT-analysis; 7) Identification and evaluation of the case-company’s key values and competitive advantages, using Value Chain Matrix; 8) Generating recommendations based on the risks analysis for the successful entrance of the case-company on the Uzbekistan market. The topic of the work is devoted to the selection of the appropriate entry mode strategy and development of the major strategic tools to reduce business risks for companies entering the international market. The study resulted into analysis of the key risks under the concept of the risk-strategy framework and the choice of the entry mode strategy for the case-company. When collecting the data necessary for the work, the search engines Google, Yandex were used. MS Office programmes were used for data processing.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи
  • INTRODUCTION
  • 1. BUSINESS RISK MANAGEMENT CONCEPT AND EVALUATION OF ITS IMPACTS ON RISK MANAGEMENT PROCESSES
    • 1.1. The Concept of Business and Corporate Risk, the different Sources and Types
    • 1.2. The Evolution of Business Risk Management and processes of its implementation in the International Market
    • 1.3. The Concept and stages of Strategic Management Process and its use as a guarantee to enter to the International Market
    • 1.4. General understanding of Qualitative Techniques in Business Risk Management considering the concept of International Market
    • 1.5. Understanding of Strategic management and use of it in Russian Market comparing to Uzbekistan
  • 2. ENTRY MODE SELECTION ON THE BASIS OF RISK-STRATEGY FRAMEWORK
    • 2.1. Influence of international Risk on Entry Mode strategy considering the Risk-Strategy Framework
    • 2.2. Control Risk considering the main factors as Management Experience, Cultural Differences, and Industry Structure
    • 2.3. Understanding the Complexity Risks with the use of Traditional Risk Concept(s) (as Political, Transfer, Operating, Ownership, Marketing infrastructure, Customers Taste, Competitive Rivalry, and Market demand)
  • 3. ANALYSIS OF THE FOREIGN MARKET (UZBEKISTAN) CONSIDERING THE EXPERIENCED STRATEGIES AND APPLIED ENTRY MODES BY CHOOSING THE BEST ACCOMPLISHED EMS.
    • 3.1. Overview of International Entry Mode Strategies as Non-Equity/Indirect Exporting Mode, Joint-Venture Mode, and Wholly Owned Subsidiary
    • 3.2. Analyzing the Uzbekistan market as the target IM for Russia to enter
    • 3.3. Case-company overview
    • 3.4. Settle on the best Entry Mode Strategy accomplishing comparison of proposed modes
  • CONCLUSION
  • REFERENCES:
  • Appendix A
  • Appendix B
  • Appendix C
  • Appendix D
  • Appendix E

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика