Details
Title | Utilization of possible strategies to prevail the Business Risks entering the International Market through the example of Uzbekistan as the new market for the mentioned company: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)» |
---|---|
Creators | Страукас Маргарита Максимовна |
Scientific adviser | Данияли Сара |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | business risks; risk management; strategic management; risk-strategy framework; entry mode strategy; Uzbekistan market; control risks; market complexity risks |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.06 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5663 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\33792 |
Record create date | 9/9/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Предметом работы является российская компания-производитель профессиональной химии и ее возможные риски, связанные с выходом на рынок Узбекистана. Целью данной диссертации является выявление возможных рисков для российского производителя, выходящего на рынок Узбекистана, и предложение наиболее подходящей стратегии выхода для преодоления этих бизнес-рисков. В диссертации рассматриваются следующие задачи: 1) Обзор существующих концепций управления бизнес-рисками и стратегического управления; 2) Исследование инструментов управления рисками, используемых в России и Узбекистане; 3) Исследование структуры риск-стратегии, ее принципов и ключевых моментов; 4) Анализ рисков контроля и рисков сложности рынка в рамках концепции структуры риск-стратегии для компании-кейса, выходящей на рынок Узбекистана; 5) Изучение существующих стратегий выхода, их преимуществ и недостатков и выбор подходящей для компании-кейса; 6) Анализ рынка Узбекистана как целевого рынка для российской компании с использованием SWOT-анализа; 7) Выявление и оценка ключевых ценностей и конкурентных преимуществ компании-кейса с использованием матрицы цепочки создания стоимости; 8) Формирование рекомендаций на основе анализа рисков для успешного выхода компании-кейса на рынок Узбекистана. Тема работы посвящена выбору подходящей стратегии выхода и разработке основных стратегических инструментов снижения бизнес-рисков для компаний, выходящих на международный рынок. Результатом исследования стал анализ ключевых рисков в рамках концепции риск-стратегии и выбор стратегии выхода компании-кейса. При сборе необходимых для работы данных использовались поисковые системы Google, Yandex. Для обработки данных использовались программы MS Office.
The subject of the work are Russian company-producer of the professional chemicals and its possible risks associated with entrance on Uzbekistan market. The purpose of this thesis is to identify possible risks for Russian producer entering Uzbekistan market and suggest the most suitable entry mode strategy to prevail these business risks. The thesis covers the following tasks: 1) Overview of existing concepts of business risk management and strategic management; 2) Research over the risk management tools used in Russia and Uzbekistan; 3) Investigation of risk-strategy framework, its principals and key points; 4) Analysis of control risks and market complexity risks under the concept of risk-strategy framework for the case-company entering Uzbekistan market; 5) Examination of the existing entry mode strategies, its’ advantages and disadvantages and selection of the appropriate one for the case-company; 6) Analysis of Uzbekistan market as the target market for Russian company with the use of SWOT-analysis; 7) Identification and evaluation of the case-company’s key values and competitive advantages, using Value Chain Matrix; 8) Generating recommendations based on the risks analysis for the successful entrance of the case-company on the Uzbekistan market. The topic of the work is devoted to the selection of the appropriate entry mode strategy and development of the major strategic tools to reduce business risks for companies entering the international market. The study resulted into analysis of the key risks under the concept of the risk-strategy framework and the choice of the entry mode strategy for the case-company. When collecting the data necessary for the work, the search engines Google, Yandex were used. MS Office programmes were used for data processing.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0