Details

Title Социологический анализ коммуникационных аспектов фриланса: выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_03 «Социология коммуникаций и медиааналитика»
Creators Фомин Данила Алексеевич
Scientific adviser Танова Анна Гераклитовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects фрилансер; коммуникация; барьеры коммуникации; биржа фриланса; freelancer; communication; communication barriers; freelance exchange
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 39.04.01
Speciality group (FGOS) 390000 - Социология и социальная работа
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5774
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32046
Record create date 8/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена разработке системы рекомендаций для повышения эффективности коммуникации фрилансера с заказчиком. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Сделать обзор социокоммуникативных подходов и барьеров коммуникации. 2. Изучить теоретические основы фриланса. 3. Описать социологические методы, применяемые для исследования коммуникации фрилансера и заказчика. 4. Разработать программу исследования. 5. Провести полуформализованное интервью с фрилансерами и заказчиками, направленное на выявление основных проблем и причин их возникновения, в процессе коммуникации. 6. Провести анкетирование среди фрилансеров, участвующих в реализации проектов ООО «СервисГрупп». 7. Разработать систему рекомендаций для повышения эффективности коммуникации фрилансера с заказчиком. В результате исследования был изучен процесс коммуникации между фрилансером и заказчиком, а также выявлены факторы, влияющие на его эффективность. На основе результатов исследования были предложены рекомендации, направленные на повышение эффективности коммуникации между фрилансером и заказчиком, а также разработаны чек-листы.

This work is devoted to the development of a system of recommendations to improve the effectiveness of communication between freelancer and customer. The tasks that were solved in the course of the research: 1. To make an overview of sociocommunicative approaches and communication barriers. 2. To study the theoretical foundations of freelancing. 3. To describe the sociological methods used to study the communication of freelancer and customer. 4. Develop a research program. 5. To conduct semi-formalized interviews with freelancers and customers, aimed at identifying the main problems and causes of their occurrence, in the process of communication. 6. Conduct a questionnaire survey among freelancers involved in the implementation of projects of LLC «ServiceGroup». 7. To develop a system of recommendations to improve the effectiveness of communication between freelancer and customer. As a result of the research the process of communication between freelancer and customer was studied and the factors affecting its effectiveness were identified. Based on the results of the study, recommendations aimed at improving the effectiveness of communication between a freelancer and a customer were proposed, and checklists were developed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics