Детальная информация

Название The use of Internet technologies to enhance foreign language monologue skills of students pursuing non-linguistic majors: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Караваева Анна Игоревна
Научный руководитель Алмазова Надежда Ивановна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика foreign language monologue skills; foreign language communicative competence; professional communication; Internet technologies; language barrier; TED Talk
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5789
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33238
Дата создания записи 29.08.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The work is devoted to the study of improving monologue skills among students of the Management major and the development of a professionally oriented set of exercises for the enhancement of monologue skills in a foreign language. The tasks that were solved during the study: 1. To consider the main components that make up the monologue, identify foreign language monological skills. 2. To determine the methodological conditions for the enhancement of foreign language monologue skills among future specialists. 3. To develop a set of exercises for the enhancement of monologue skills integrated into the overall process of formation of foreign language communicative competence. 4. To approbate this set of exercises during practical classes with students, to analyze the results obtained. The objectives of this research lie in revealing the methodological concerns related to organization of the educational process for the enhancement of future managers’ abilities of foreign-language monologue speech. The pedagogical and methodological tasks that needed to be addressed comprised the study of the theoretical background connected to the foreign language teaching methods and the characteristic of the monologic speech activity; study of the possibilities and approaches of ICT and TED Talks usage in teaching a foreign language; development of exercises and activities aimed at enhancing monologue skills. As a result of the research, a set of exercises of the enhancement of monologue skills in a foreign language is proposed.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 5 
За последние 30 дней: 2

Подробная статистика