Детальная информация

Название Social-communication skills development in the context of foreign language learning at university: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Аксенова Ольга Сергеевна
Научный руководитель Крылова Елена Александровна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика soft skills; social-communication skills; foreign language education; communication skills; collaboration skills; problem-based learning; project-based learning
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5790
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33239
Дата создания записи 29.08.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The aim of the research is creation of the framework for development of students’ social-communication skills by means of the discipline “foreign language”. The research set the following goals: 1. analyze the content of communicative competence; 2. analyze characteristics of the category “soft skills” in the modern paradigm of pedagogy; 3. define the structural components of communication and collaboration skills; 4. identify the strategies for development of students’ social-communication skills in the context of foreign language teaching at university; 5. develop the framework for development of social-communication skills in the context of foreign language learning at university; 6. implement the developed framework into teaching practice. The relevance of the problem is due to the fact that social-communication skills determine people’s success at work, help us to adapt to rapidly changing conditions in the society and find common ground with other people. Moreover, these skills are included in the FSES (3++); thus, these skills are equally important for our daily and professional lives. The data for the research were collected from domestic and foreign scientific literature, official Internet-resources and analytical agencies. The study resulted in creating the framework of students’ social-communication skills in the context of foreign language learning at university.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 3 
За последние 30 дней: 3

Подробная статистика