Детальная информация

Название Teaching polylogue communication skills to EFL students of non-linguistic profiles using interactive techniques: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Султанова Алина Рустамовна
Научный руководитель Крылова Елена Александровна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2024
Коллекция Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Тематика polylogue communication; interactive techniques; teaching methods; foreign language education; EFL class; non-linguistic profiles
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5797
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\33245
Дата создания записи 29.08.2024

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The aim of the research is to create and implement an effective system of exercises for teaching polylogue communication skills using interactive techniques among students of non-language faculties. The research set the following goals: 1. Study the theoretical material underlying the training of polylogue using interactive techniques; 2. Develop a system of exercises for teaching polylogue communication using interactive techniques, taking into account the specifics of training students from non-language faculties 3. Develop a set of criteria for the students’ performance assessment; 4. Test the developed system of exercises during practical lessons; 5. Analyze the effectiveness of the implemented program based on the students’ assessments results and their feedback. The developed set of exercises was implemented and tested during practical EFL classes for undergraduate students following the educational program 38.03.06 “Trade business” in the Institute of Industrial Management, Economics, and Trade at Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University in October and November 2023. The results of the conducted experiment showed an improvement in all developed criteria for assessing skills of polylogue speech. Students from the experimental group demonstrated increased interest in the developed set of exercises, which influenced an increase in motivation and engagement during English language classes.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать Печать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать Печать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 4 
За последние 30 дней: 3

Подробная статистика