Details

Title The prospects of the formation of Russian and Chinese school of international relations: выпускная квалификационная работа магистра: направление 41.04.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.04.01_03 «Российская Федерация (международная образовательная программа) / Russian Federation (International Educational Program)»
Creators Ма Цзыян
Scientific adviser Болгов Радомир Викторович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects international relations ; values ; politics ; globalization ; международные отношения ; ценности ; политика ; глобализация
LBC 66.4
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 41.04.01
Speciality group (FGOS) 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5937
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key ru\spstu\vkr\33267
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

By scrutinizing the impacts of Chinas cultural ethos, societal conventions, political frameworks, the investigation shed light on the probable course for the development of a distinct Chinese viewpoint within the sphere of international relations. This encompassed an exploration of its core theoretical tenets, prevailing intellectual models, and the subsequent effects on the dynamics of global politics. The Chinese School of International Relations makes a unique contribution to the development and diversity of theoretical approaches to world politics and international relations, and in the global context it has prospects for other countries to use its approaches. By describing the geographical and sociological methods in national conditions research and its contribution to Russias establishment of a modern world comprehensive regional research field and research methods, it has become a holistic research and teaching school composed of multiple theories such as international studies, world politics, international political economy, comparative politics, history, macrosociology, cultural anthropology, political geography and marginal disciplines of international issues, and on this basis.

В нем анализируется влияние китайских ценностей, культуры, социальных и политических систем и инициативы «Один пояс, один путь», а также рассматриваются перспективы развития, теоретическая основа, парадигма и влияние китайской школы международных отношений на мировую политику. Это определено. Китайский институт международных отношений внес уникальный вклад в развитие и разнообразие теоретических подходов к мировой политике и международным отношениям и имеет перспективу использования своих методов для других стран в глобальном контексте. Помимо нынешней ситуации в российских международных исследованиях, Россия также пережила болезненную и глубокую трансформацию в новой социально-экономической инфраструктуре российских исследований международных отношений. Теоретические методы претерпели принципиальные изменения. Для изучения современного состояния и динамики российских исследований международных отношений, а также перспектив становления Российской школы международных отношений как комплексной научно-исследовательской и педагогической школы проводятся мировые комплексные региональные исследования. состоит из множества теорий, включая международные отношения, мировую политику, международную политическую экономию, сравнительную политику, историю, макросоциологию, культурную антропологию, политическую географию и смежные дисциплины по международным проблемам.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous
  • INTRODUCTION
  • CHAPTER 1. THEORETICAL OVERVIEW OF THE CHINESE SCH
  • 1.1. The Origins of the Chinese School of Internat
  • 1.2. The institutionalization of International Rel
    • CHAPTER 2. APPROACHES TO THE FORMATION OF THE CHIN
  • 2.1. Realism
  • 2.2. Liberalism
  • 2.3. Constructivism
    • CHAPTER 3. DEVELOPMENT OF THE CHINESE SCHOOL OF IN
  • 3.1. The role of Chinese “think tanks” in the form
  • 3.2. Perspectives of the Chinese school of interna
    • CHAPTER 4. INTERNATIONAL STUDIES IN RUSSIA
  • 4.1. Evolution and current state of international
  • 4.2. Prospects for creating a school of internatio
    • CONCLUSION
    • REFERENCES

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics