Details
Title | The prospects of the formation of Russian and Chinese school of international relations: выпускная квалификационная работа магистра: направление 41.04.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.04.01_03 «Российская Федерация (международная образовательная программа) / Russian Federation (International Educational Program)» |
---|---|
Creators | Ма Цзыян |
Scientific adviser | Болгов Радомир Викторович |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | international relations ; values ; politics ; globalization ; международные отношения ; ценности ; политика ; глобализация |
LBC | 66.4 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 41.04.01 |
Speciality group (FGOS) | 410000 - Политические науки и регионоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5937 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Record key | ru\spstu\vkr\33267 |
Record create date | 8/29/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
By scrutinizing the impacts of Chinas cultural ethos, societal conventions, political frameworks, the investigation shed light on the probable course for the development of a distinct Chinese viewpoint within the sphere of international relations. This encompassed an exploration of its core theoretical tenets, prevailing intellectual models, and the subsequent effects on the dynamics of global politics. The Chinese School of International Relations makes a unique contribution to the development and diversity of theoretical approaches to world politics and international relations, and in the global context it has prospects for other countries to use its approaches. By describing the geographical and sociological methods in national conditions research and its contribution to Russias establishment of a modern world comprehensive regional research field and research methods, it has become a holistic research and teaching school composed of multiple theories such as international studies, world politics, international political economy, comparative politics, history, macrosociology, cultural anthropology, political geography and marginal disciplines of international issues, and on this basis.
В нем анализируется влияние китайских ценностей, культуры, социальных и политических систем и инициативы «Один пояс, один путь», а также рассматриваются перспективы развития, теоретическая основа, парадигма и влияние китайской школы международных отношений на мировую политику. Это определено. Китайский институт международных отношений внес уникальный вклад в развитие и разнообразие теоретических подходов к мировой политике и международным отношениям и имеет перспективу использования своих методов для других стран в глобальном контексте. Помимо нынешней ситуации в российских международных исследованиях, Россия также пережила болезненную и глубокую трансформацию в новой социально-экономической инфраструктуре российских исследований международных отношений. Теоретические методы претерпели принципиальные изменения. Для изучения современного состояния и динамики российских исследований международных отношений, а также перспектив становления Российской школы международных отношений как комплексной научно-исследовательской и педагогической школы проводятся мировые комплексные региональные исследования. состоит из множества теорий, включая международные отношения, мировую политику, международную политическую экономию, сравнительную политику, историю, макросоциологию, культурную антропологию, политическую географию и смежные дисциплины по международным проблемам.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
- INTRODUCTION
- CHAPTER 1. THEORETICAL OVERVIEW OF THE CHINESE SCH
- 1.1. The Origins of the Chinese School of Internat
- 1.2. The institutionalization of International Rel
- CHAPTER 2. APPROACHES TO THE FORMATION OF THE CHIN
- 2.1. Realism
- 2.2. Liberalism
- 2.3. Constructivism
- CHAPTER 3. DEVELOPMENT OF THE CHINESE SCHOOL OF IN
- 3.1. The role of Chinese “think tanks” in the form
- 3.2. Perspectives of the Chinese school of interna
- CHAPTER 4. INTERNATIONAL STUDIES IN RUSSIA
- 4.1. Evolution and current state of international
- 4.2. Prospects for creating a school of internatio
- CONCLUSION
- REFERENCES
Access count: 0
Last 30 days: 0