Details

Title A Study on the International Market Entry Modes and Financial Implications for Chinese Short Video Firms: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.04.01_28 «Международные финансы (международная образовательная программа)»
Creators Пэй Юэ
Scientific adviser Краснова Дарья Сергеевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects short video enterprises; international market entry mode; financial impact; hierarchical analysis method; fuzzy analysis method
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.01
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5947
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33771
Record create date 9/9/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью данного исследования является создание всеобъемлющей структуры для выбора режимов выхода на международный рынок для китайских компаний, занимающихся короткими видео, и анализ финансовых последствий этого выбора. Рассматривая случаи Douyin и Kuaishou, исследование изучит стратегические решения, связанные с выходом на зарубежные рынки, и их последующие финансовые последствия. В ходе исследования были решены следующие задачи: 1. Теоретические основы и обзор литературы. 2. Создание системы показателей AHP для компаний, занимающихся короткими видео. 3. Анализ примеров — построение комплексной модели принятия решений о выборе. 4. Исследования случаев — сравнительный анализ Douyin и Kuaishou. 5. Анализ финансовых последствий: изучение финансового влияния различных режимов выхода на рынок на эффективность компаний. Основными методами данного исследования являются модель AHP и FCE, исключающая использование модели AHP для количественной оценки и расстановки приоритетов факторов, влияющих на решения о выходе на рынок. Результаты исследования — режимы выхода на рынок. Заключение и новаторство. Инновация данной статьи заключается в ее новой исследовательской перспективе и методологическом подходе.

This study aims to establish a comprehensive framework for selecting international market entry modes for Chinese short video companies and to analyze the financial implications of these choices. By examining the cases of Douyin and Kuaishou, the research will explore the strategic decisions involved in entering foreign markets and their subsequent financial impacts. Research objectives were solved in the process of the research: 1.Theoretical background and literature review. 2.Establishment of an AHP indicator system for short video companies. 3.Example Analysis - Building a comprehensive selection decision model. 4.Case Studies - Comparative analysis of Douyin and Kuaishou. 5.Financial implications analysis: Investigate the financial impact of different market entry modes on the companies performance. The main methods of this research are the AHP model and FCE delousing the AHP model to quantify and prioritize factors influencing market entry decisions. Research results is market entry modes. Conclusion and innovation, the innovation of this paper lies in its novel research perspective and methodological approach.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics