Details

Title Financial risk management for online trading enterprises based on AHP modeling (using the example of Alibaba Group Holding Limited): выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.04.01_28 «Международные финансы (международная образовательная программа)»
Creators Чэнь Чэнь
Scientific adviser Конников Евгений Александрович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects internet industry; financial risk; risk control
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.01
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5954
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33778
Record create date 9/9/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В последние годы, с быстрым развитием интернет-экономики в Китае, появилось большое количество интернет-предприятий, которые конкурировали в голубом океане интернет-экономики со своими взлетами и падениями. Мобильный Интернет теперь превзошел компьютерную сеть по количеству пользователей, продолжительности пользователей и т. д., что свидетельствует о наступлении эры мобильного Интернета. Постоянное обогащение интернет-индустрии, постоянное участие новых интернет-предприятий и интернетизация традиционных предприятий окажут огромное влияние на интернет-экономику, а быстрое изменение внешней среды также создаст новые проблемы для предотвращения и контроля финансовых рисков интернет-предприятий. В этой статье в основном изучается управление финансовыми рисками интернет-компаний с Alibaba Group в качестве списка и выясняются семь распространенных финансовых рисков интернет-компаний. С помощью экспертных интервью и анкетирования мы получаем весовую долю каждого риска, а затем используем модель AHP для анализа веса этих финансовых рисков. Наконец, мы делаем вывод, что внутренний риск интернет-компаний больше внешнего риска. И мы даем семь контрмер для этих семи рисков. Наконец, мы выдвигаем собственные взгляды и мнения по поводу развития интернет-компаний.

In recent years, with the rapid development of the Internet economy in China, a large number of Internet enterprises have emerged and competed in the blue ocean of the Internet economy, with their ups and downs. The mobile Internet has now surpassed the computer network in terms of the number of users, the length of users, etc., which indicates the arrival of the mobile Internet era. The continuous enrichment of the Internet industry, the continuous participation of emerging Internet enterprises, and the internetization of traditional enterprises will have a huge impact on the Internet economy, and the rapid change of the external environment will also pose new challenges to the financial risk prevention and control of Internet enterprises. This paper mainly studies the financial risk management of Internet companies with Alibaba Group as a list, and finds out seven common financial risks of Internet companies. Through expert interviews and questionnaires, we get the weight proportion of each risk, and then use the AHP model to analyze the weight of these financial risks. Finally, we draw the conclusion that the internal risk of Internet companies is greater than the external risk. And we give seven countermeasures for these seven risks. Finally, we put forward our own views and opinions on the development of Internet companies.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics