Details
Title | Отношение к кибербуллингу и индивидуально-психологические особенности студентов: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.02_03 «Педагогический дизайн в цифровой среде» |
---|---|
Creators | Иванова Кристина Дмитриевна |
Scientific adviser | Захаров Константин Павлович |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | кибербуллинг; цифровая среда; отношение студентов; травля в интернете; cyberbullying; digital environment; student attitude; internet bullying |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 44.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 440000 - Образование и педагогические науки |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-6500 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\31942 |
Record create date | 8/26/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Актуальность работы заключается в том, что она позволяет глубже понять проблему и влияние кибербуллинга на студентов. В работе представлены результаты исследования, на основе методик Е. Г. Норкиной «Буллинг–структуры» и И. Л. Соломина «Цветовые метафоры», проведена опытно- экспериментальная работа, связанная с разработкой анкеты «Особенности взаимодействия людей в интернете», а также создания онлайн – курса по профилактике травли в интернете. Проведена опытно – экспериментальная работа, связанная с апробацией курса по профилактике кибербуллинга. Эффективность программы и онлайн – курса подтверждена положительными отзывами, полученными на выходе исследования и экспертной оценкой.
The relevance of the work lies in the fact that it allows us to better understand the problem and the impact of cyberbullying on students. This work is devoted to the problem of the development of digital competence of teachers of a teacher training college. The paper presents the results of the study, based on the methods of E. G. Norkina “Bullying structures” and I. L. Solomin “Color metaphors”, experimental work was carried out related to the development of the questionnaire “Features of interaction of people on the Internet”, as well as creating an online course on the prevention of bullying on the Internet. Experimental work was carried out related to the testing of a course on the prevention of cyberbullying. The effectiveness of the program and online course is confirmed by positive feedback received from the study and expert assessment.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 1
Last 30 days: 0