Details
Title | Study of trade and economic relations between Russia and Indonesia and recommendations for export development: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.04.02_30 «Развитие международного бизнеса (международная образовательная программа)» |
---|---|
Creators | Памангин Десмарнов Тирто |
Scientific adviser | Лукашевич Никита Сергеевич |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | export ; international marketing ; trade finance ; marketing strategies ; foreign policies ; экспорт ; международный маркетинг ; торговое финансирование ; маркетинговые стратегии |
LBC | 65.428.2 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-6740 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | ru\spstu\vkr\33809 |
Record create date | 9/9/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
The aim of the study is to: 1) Analyze the trend and potential for the expansion of Indonesian export products to the Russian market; 2) Develop a priority scheme in the business strategy for Indonesian export products to the Russian market; 3) Provide recommendations for Indonesian companies efforts in product expansion into the Russian market. The study was carried out on the basis of open data of the export & import figure of Indonesia and Russia from 2011 to 2022. Research subject: opportunity for Indonesian companies in doing business to the Russian market. Research methods: quantitative approach and qualitative approach. The main results of the study: – payment arrangements in the process of business activities and business development in the Russian market are necessary to prevent the impact caused as a result of economic and political pressures; – Indonesias foreign policy is one of the considerations in the process of facilitating the licensing of Indonesian products to the Russian market with various schemes, both incentives, ease of investment, and other instruments that are considered to provide benefits to Indonesia; – Indonesian products are unique products because the raw materials are only available in Indonesia but have high needs and demand from the Russian people. Application field: export management. The scientific novelty of the study is the visibility to nurturing the trade portfolio between Indonesia and Russia ahead. Information technologies such as MS Office suite were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.
Целью исследования является: 1) Проанализировать тенденции и потенциал экспансии индонезийской экспортной продукции на российский рынок, 2) Разработать схему приоритетов в бизнес-стратегии экспорта индонезийской продукции на российский рынок, и 3) Предоставить рекомендации по действиям индонезийских компаний по продвижению продукции на российский рынок. Исследование выполнялось на базе открытых данных о показателе экспорта и импорта Индонезии и России с 2011 по 2022 год. Предмет исследования: возможности индонезийских компаний по ведению бизнеса на российском рынке. Методы исследования: количественный подход и качественный подход. Основные результаты исследования: – механизмы оплаты на российском рынке необходимы для предотвращения воздействия, вызванного экономическим и политическим давлением; – Внешняя политика Индонезии является одним из соображений в процессе облегчения лицензирования индонезийской продукции на российском рынке; – Индонезийская продукция является уникальной продукцией, поскольку сырье доступно только в Индонезии. Область применения результатов ВКР управление экспортом. Научной новизной исследования является видимость развития торгового портфеля между Индонезией и Россией в будущем. При работе над ВКР использованы цифровые технологии, такие как пакет MS Office. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 5
Last 30 days: 0