Details

Title: Оценка конкурентоспособности компании «Alibaba» в сфере интернет-коммерции: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_09 «Мировая экономика и международные экономические отношения»
Creators: Фань Хунхай
Scientific adviser: Алферьев Дмитрий Александрович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: конкурентный анализ; анализ конкурентов; анализ SWOT; модель анализа конкурентоспособности; competitive analysis; competitor analysis; SWOT analysis; competitiveness analysis model
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-675
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\28231

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью данной работы является Оценка конкурентоспособности компании Alibaba и формирование предложений по ее повышению. Объектом исследования конкурентоспособность Alibaba на рынке электронной торговли . Предмет исследования - конкурентоспособность предприятия на международном рынке и политика компании для ее повышения. Актуальность этой темы заключается в том, что конкурентная стратегия развития бизнеса означает внедрение одной отрасли в другую, тем самым повышая статус бизнеса. Анализ конкурентных стратегий показывает, что каждая компания должна определить, в каких областях ей нужны преимущества и как их реализовать. Информационной базой исследования являются законодательные акты, методические материалы и инструкции. Материалы производственной практики. Крупные научные труды (монографии, учебники, тематические справочники) и статьи периодических изданий. В выпускной квалификационной работе использовались следующие методы научного исследования: элементы научного, статистика, сравнение, конкурентного анализа, обобщение информации. Я использую Excel для составления таблиц данных, таких как платежные ведомости.

The purpose of this work is to assess the competitiveness of Alibaba and the formation of proposals for its improvement. The object of research is the competitiveness of Alibaba in the e-commerce market. The subject of the research is the competitiveness of the enterprise in the international market and the companys policy to improve it. The relevance of this topic lies in the fact that a competitive business development strategy means the introduction of one industry into another, thereby raising the status of a business. The analysis of competitive strategies shows that each company must determine in which areas it needs advantages and how to realize them. The information base of the study is legislative acts, methodological materials and instructions. Materials of industrial practice. Major scientific works (monographs, textbooks, thematic reference books) and articles in periodicals. In the final qualifying work, the following methods of scientific research were used: elements of scientific, statistics, comparison, competitive analysis, generalization of information. I use Excel to complete some data tables, such as salary tables.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics