Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Предметом разработки является преобразователь собственных нужд, предназначенный для питания потребителей бортовой сети и подзаряда буферной низковольтной батареи транспортного средства от тяговой аккумуляторной батареи. Цель работы – разработка преобразователя собственных нужд путём замены индуктивных элементов и платы управления в базовом преобразователе. Результаты. В ходе выполнения работы, на основе рассмотренного базового преобразователя была разработана функциональная схема преобразователя собственных нужд, рассчитаны параметры высокочастотного силового трансформатора и дросселей удвоителя тока, отвечающие требованиям технического задания. Для проверки корректности расчётов была разработана компьютерная модель и произведено её исследование, которое показало соответствие силовой части рассчитанным параметрам и работоспособность преобразователя. На основе рассмотрения базовой платы управления показаны её основные недостатки и ограничения для применения в разрабатываемом преобразователе, сформулированы требования к новой плате управления, выполнен расчёт и выбор компонентов платы. Разработана электрическая принципиальная схема платы управления, приведено описание алгоритма функционирования разработанной платы, достаточного для программирования. Область применения. В настоящее время в силу экономических и других особенностей в деятельности отечественных предприятий и организаций, связанных с разработкой, модернизацией и эксплуатацией электрических транспортных средств различного назначения особенно остро стоит необходимость быстрой разработки указанных устройств, наиболее гибко позволяющих внедрять оборудование всё новых поставщиков в любых сочетаниях.
The subject of development is an auxiliary converter designed to power consumers of the on-board network and recharge the vehicles low-voltage buffer battery from the traction battery. The purpose of the work is to develop a converter for its own needs by replacing inductive elements and the control board in the base converter. Results. In the course of the work, based on the considered basic converter, a functional diagram of the auxiliary converter was developed, the parameters of the high-frequency power transformer and current doubler chokes were calculated, meeting the requirements of the technical specifications. To check the correctness of the calculations, a computer model was developed and its study was carried out, which showed the compliance of the power part with the calculated parameters and the operability of the converter. Based on the consideration of the basic control board, its main disadvantages and limitations for use in the converter being developed are shown, the requirements for the new control board are formulated, and the board components are calculated and selected. An electrical circuit diagram of the control board has been developed, and a description of the operating algorithm of the developed board, sufficient for programming, is given. Application area. Currently, due to economic and other features in the activities of domestic enterprises and organizations related to the development, modernization and operation of electric vehicles for various purposes, the need for the rapid development of these devices, which most flexibly allows the implementation of equipment from new suppliers in any combinations, is especially acute.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |