Details

Title Проектирование расширения ИТ-ландшафта онлайн-магазина компонентами чат-бота с обработкой естественного языка для поддержки продаж: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.03.05_01 «Архитектура предприятия»
Creators Терещенко Никита Михайлович
Scientific adviser Фролов Константин Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects расширение ИТ-ландшафта ; внедрение системы ; бизнес-процессы ; обработка естественного языка ; онлайн-ритейл ; expansion of the IT landscape ; system implementation ; business processes ; natural language processing ; online retail
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.05
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-103
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\34391
Record create date 3/11/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является повышение эффективности поддержки продаж путем расширения ИТ-ландшафта онлайн-магазина компонентами чат-бота с обработкой естественного языка Задачи работы: – анализ деятельности предприятия в модели зрелости; – выбор варианта реализации мероприятий для достижения потенциальных показателей эффективности; – описание ИТ-ландшафта; – разработка плана внедрения; – расчет эффективности от внедрения; – составление дорожной карты развития решения. Работа выполнялась на базе материалов ООО «Одиссея» Методы исследования: сбор и анализ данных, сбор требований, моделирование функциональной архитектуры ИТ-ландшафта, построение диаграммы Ганта, оценка эффективности проекта. Основные результаты работы: Исследована деятельность компании, проведена аналитика процессов, определен уровень зрелости, выбран вариант реализации мероприятий для достижения потенциальных показателей эффективности, смоделирована функциональная архитектура ИТ-ландшафта AS-IS и TO-BE, разработан план проекта внедрения, рассчитаны показатели эффективности от внедрения, разработана дорожная карта развития решения. Практическая значимость работы состоит в совершенствовании процесса коммуникации с клиентами, что напрямую влияет на основные показатели эффективности продаж онлайн-магазина. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The purpose of the research is to increase the effectiveness of sales support by expanding the online stores business landscape with chatbot components with natural language processing. Tasks of the work: – analysis of the companys activities in the maturity model; – selection of an option for the implementation of measures to achieve potential performance indicators; – description of the IT landscape; – development of an implementation plan; – calculation of the effectiveness of the implementation; – drawing up a roadmap for the development of the solution. The research was carried out on the basis of materials of Odyssey LLC Research methods: data collection and analysis, requirements collection, modeling of the functional architecture of the software landscape, construction of a Gantt chart, evaluation of project effectiveness The main results of the study: The companys activities were investigated, processes were analyzed, the level of maturity was determined, an option for implementing measures to achieve potential performance indicators was selected, the functional architecture of the AS-IS and TO-BE IT landscape was modeled, an implementation project plan was developed, implementation performance indicators were calculated, and a roadmap for solution development was developed. The practical significance of the work is determined to improve the process of communication with customers, which directly affects the main indicators of sales effectiveness of the online store. Conclusions. The tasks of the thesis have been solved, the goal has been achieved, the scope of the results has been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics