Details

Title Разработка фирменного стиля для летнего фестиваля: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 54.03.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.03.01_02 «Графический дизайн»
Creators Ходанович Анастасия Кирилловна
Scientific adviser Карпова Юлиана Игоревна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects графический дизайн ; фирменный стиль ; плакаты ; фестиваль ; иван-чай ; маскот ; graphic design ; corporate identity ; posters ; festival ; ivan tea ; mascot
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 54.03.01
Speciality group (FGOS) 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1060
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\36714
Record create date 8/19/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена разработке фирменного стиля для фестиваля. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Предпроектное исследование. 2. Анализ аналогов. 3. Создание концепции фирменного стиля. 4. Разработка фирменного стиля и сувенирной продукции. В рамках исследования проведено исследование текущего фирменного стиля фестиваля, а также исследование аналогов отечественных и зарубежных. Был сделан вывод по аналогам и разработана концепция фирменного стиля. Особое внимание было уделено разработке логотипа, разработке фирменной графике и переработке маскота. В результате был разработан фирменный стиль для фестиваля «Чай в Копорье», а также разработана сувенирная продукция. Для достижения данных результатов в работе были использованы следующие информационные технологии: растровые и графические редакторы Adobe Illustrator, Adobe Photoshop.

This work is devoted to the development of a corporate identity for the festival. Tasks that were solved during the research: 1. Pre-project study. 2. Analog analysis. 3. Creating a corporate identity concept. 4. Development of corporate identity and souvenir products. As part of the research, a study of the current corporate identity of the festival was conducted, as well as a study of analogues of domestic and foreign ones. A conclusion was drawn based on analogs, and a corporate identity concept was developed. Special attention was paid to the development of the logo, the development of corporate graphics and the redesign of the mascot. As a result, the corporate identity for the Tea in Koporye festival was developed, as well as souvenir products. To achieve these results, the following information technologies were used in the work: raster and graphic editors Adobe Illustrator, Adobe Photoshop.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics