Details

Title Разработка стратегии цифрового маркетинга умного агробизнеса на примере цветов бархатцев на российском рынке (совместный проект Индонезии и России) (Development of a digital marketing strategy for smart agribusiness using the example of velvet flowers on the Russian market: joint project of Indonesia and Russia): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators Мавлютова Юлия Ильдаровна
Scientific adviser Божук Светлана Геннадьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects умный агробизнес ; аграрный комплекс ; цветочный рынок ; рынок бархатцев ; smart agribusiness ; agricultural sphere ; flower market ; marigold market
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1249
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\36123
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена анализу рынка садово - горшечных цветов на территории Российской Федерации, состояния внедрения умных практик в агробизнесе РФ, а также разработке маркетинговой кампании для продвижения нового сорта фиолетовых бархатцев. В процессе работы были решены следующие задачи: обзор о сновны х компонент ов цифрового маркетинга и их реализация в современных условиях ; анализ опыта и перспектив применения цветов бархатцев на российском рынке ; анализ состояния внедрения умных практик в аг робизнес в России ; анализ состояния и динамики развития российского рынка цветов ; анализ факторов макро – и микросреды российского рынка цветов ; обоснование стратегии маркетинга умного агробизнеса цветов бархатцев ; разработка концепции бренда умного агробиз неса цветов бархатцев ; разработка маркетинговой кампании по продвижению в цифровой среде ; оценка эффективности стратегии цифрового маркетинга умного агробизнеса цветов бархатцев . Актуальность темы обусловлена быстрым развитием с ельскохозяйственн ой отрасл и, которое происходит за счет достижени й в области технологий и цифровых маркетинговых стратегий. Цветы бархатцев имеют большое экономическое значение благодаря их разнообразному применению в различных отраслях промышленности, включая косметическую, фармацев тическую и пищевую. Это исследова ние направлено на изучение потенциала « умного » агробизнеса и цифрового маркетинга цветов бархатцев , в частности, с акцентом на сотрудничество российского Санкт - Петербургск ого политехническ ого университета Петра Великого и индонезийского университета Гунадарма. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно - исследовательской литературы, официальных Интернет - ресурсов и аналитических агентств.

This work is devoted to the analysis of the market of horticultural and potted flowers market in the Russian Federation, the level of implementation of smart practices in the agribusiness of the Russian Federation, as well as the development of a marketing campaign to promote a new variety of purple marigolds. The research set the following goals: review of the main components of digital marketing and their implementation in modern conditions; analysis of experience and prospects of application of velvet flowers in the Russian market; analysis of the state of implementation of smart practices in agribusiness in Russia; analysis of the state and dynamics of development of the Russian flower market; analysis of macro– and micro-environment factors of the Russian flower market; justification of the marketing strategy of smart agribusiness marketing of velvet flowers; development of the brand concept of smart agribusiness of velvet flowers; development of a marketing campaign for promotion in the digital environment; evaluation of the effectiveness of the digital marketing strategy of smart agribusiness of velvet flowers. The relevance of the topic is due to the rapid development of the agriculture industry due to advancements in technology and digital marketing strategies. Velvet flowers are of great economic importance due to their diverse applications in various industries including cosmetics, pharmaceuticals, and food. This study aims to explore the potential of smart agribusiness and digital marketing of velvet flowers, particularly focusing on the collaboration between Russias Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University and Indonesias Gunadarma University. The sources of information were data from domestic and foreign research literature, official Internet resources and analytical agencies. The result of the work was the proposed strategy for promoting a new brand of purple velvet flowers in the Russian social network “Vkontakte”.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics