Details

Title Формирование трудового потенциала коллектива торгового предприятия с международным участием (на примере ООО «ХАР»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators Гельфанд Анна Игоревна
Scientific adviser Десфонтейнес Лариса Григорьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects трудовой потенциал ; развитие человеческих ресурсов ; отдел b2b ; бытовая техника ; smart agribusiness ; agricultural sphere ; flower market ; marigold market
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1582
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35942
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа рассматривает вопросы формирования и развития трудового потенциала коллектива торгового предприятия с международным участием на примере ООО «ХАР» . В ходе исследования были поставлены следующие цели: 1. Описание научных концепций развития трудового потенциала предприятия. 2. Выявление специфики формирования трудового потенциала предприятия в сфере торговли с международным участием. 3. Описание организационно - экономических особенностей торговой компании с международным участием. 4. Сравнительный анализ экономических показателей и показателей трудового потенциала конкурентов исследуемого предприятия. 5. Исходя из выявленных проблем в развитии трудового потенциала предприятия, сформировать рекомендации по формированию и развитию трудового потенциала с экономическим обоснованием. Актуальность темы связана со стремительным развитием торгового сектора и возрастающей ролью международного сотрудничества, которые ставят новые задачи перед управлением и развитием трудового потенциала предприятий. В данном исследовании анализируются научные концепции трудового потенциала с акцентом на их применение в торговых компаниях с международным участием на примере ООО « ХАР ».

This work is devoted to the analysis of the market of horticultural and potted flowers market in the Russian Federation, the level of implementation of smart practices in the agribusiness of the Russian Federation, as well as the development of a marketing campaign to promote a new variety of purple marigolds. The research set the following goals: 1. Description of scientific concepts for the development of the enterprises labor potential. 2. Identification of the specifics of the formation of the labor potential of an enterprise in the field of trade with international participation. 3. Description of the organizational and economic features of a trading company with international participation. 4. Comparative analysis of economic indicators and indicators of the labor potential of competitors of the KHAR enterprise. 5. Based on the identified problems in the development of the enterprises labor potential, form recommendations on the formation and development of labor potential with an economic justification. The relevance of the topic is connected to the rapid development of the trade sector and the increasing role of international cooperation, which present new challenges for managing and developing the labor potential of enterprises. This study analyzes the scientific concepts of labor potential, focusing on their application in trading companies with international participation, using LLC KHAR as a case study. The sources of information were data from domestic and foreign research literature, official Internet resources and analytical agencies. The result of the work is a set of strategic measures aimed at improving LLC KHAR’s competitiveness and efficiency through the effective development and management of its labor potential.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous
  • INTRODUCTION
  • 1. SCIENTIFIC APPROACHES TO DEFINING THE CONCEPT OF LABOR POTENTIAL
    • 1.1. Historical dynamics of the main scientific categories
    • 1.2. Features of professional activity of personnel in the B2B sector
    • 1.3. Methods of forming the labor potential of a trading enterprise
  • 2. ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC CHARACTERISTICS OF THE HAIER ENTERPRISE
    • 2.1. Features of the activity of the Haier enterprise
    • 2.2. The organizational structure of Haier
    • 2.3. Features of the labor potential of Haier and Panasonic
  • 3. FEATURES OF THE FORMATION OF THE LABOR POTENTIAL OF THE STAFF OF A TRADING COMPANY WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
    • 3.1. Recommendations for improving the use of Haier's workforce and its assessment methods
    • 3.2. Economic indicators of revenue after the introduction of a system of measures to increase labor potential
  • CONCLUSION
  • REFERENCES
  • APPENDIX A

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics