Details

Title Разработка стратегии выхода компании на международный рынок (на примере компании ООО «Золотое яблоко»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators Сидорова Мария Андреевна
Scientific adviser Никифорова Жанна Александровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects международный рынок ; стратегия выхода ; парфюмерно-косметическая ; продукция ; цифровизация ; маркетинговый анализ ; факторный анализ ; золотое яблоко ; рынок Кавказа ; international market ; exit strategy ; perfumery and cosmetics ; digitalization ; marketing analysis ; factor analysis ; Golden apple ; Kavkaz market
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1591
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35951
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

лнения выпускной квалификационной работы были решены следующие задачи: п ровед е н теоретический анализ форм и методов выхода на зарубежные рынки; в ыполнен сравнительный анализ состояния и динамики международного парфюмерно - косметического рынка, включая регионы Европы, Северной Азии и Кавказа; п ровед е н маркетинговый анализ компании ООО «Золотое Яблоко» и е е рыночного позиционирования; о существл е н факторный анализ влияющих на экспансию внешних и внутренних условий; п рименены математико - статистические и математико - экономические методы для оценки потенциала и рисков международной деятельности; р азработаны практические рекомендации по этапам выхода компании на зарубежные рынки, включая каналы дистрибуции, цифровые инструменты и локализацию бренда.

The object of the research is the process of an enterprise entering international markets in a globalized economy. The subject of the research is the strategy of international expansion of GOLD APPLE LLC as one of the largest representatives of the Russian cosmetics retail market. The purpose of the work is to develop a comprehensive strategy for GOLD APPLE LLC to enter the international market, taking into account current market trends, the competitive environment and the companys internal resources. During the completion of the final qualifying work, the following tasks were solved: a theoretical analysis of the forms and methods of entering foreign markets has been carried out; a comparative analysis of the state and dynamics of the international perfumery and cosmetics market, including the regions of Europe, North Asia and the Caucasus, has been performed; the marketing analysis of the Golden Apple LLC and its market positioning was carried out; a factor analysis of the external and internal conditions affecting the expansion has been carried out; mathematical-statistical and mathematical-economic methods have been applied to assess the potential and risks of international activities; practical recommendations have been developed on the stages of the companys entry into foreign markets, including distribution channels, digital tools and brand localization. As a result of the research, a step-by-step strategy was formed for Golden Apple LLC to enter the international market, with an emphasis on the use of e-commerce platforms, brand development in the countries of the Kavkaz region, product policy adaptation and the use of digital marketing tools.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics