Details

Title Коммуникационное сопровождение парка развлечений: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Семченко Мария Дмитриевна
Scientific adviser Киккас Ксения Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects коммуникационная деятельность ; технологии рекламы и pr в индустрии развлечений ; коммуникационное сопровождение парков развлечений ; digital-коммуникации ; бренд-менеджмент ; вовлечение аудитории ; communication activity ; advertising and pr technologies in the entertainment industry ; communication support of amusement parks ; digital-communications ; brand management ; audience involvement
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1622
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35182
Record create date 7/9/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной выпускной квалификационной работе рассматривается проблема выявления специфики коммуникационной деятельности индустрии развлечений, в частности – парка развлечений. В работе исследуются технологии рекламы и PR, используемые в рамках формирования коммуникационных стратегий парков развлечений. Произведён ситуационный анализ рынка, а также анализ коммуникационной деятельности. В качестве объекта исследования выступает коммуникационное сопровождение парков развлечений. Предметом исследования являются инструменты коммуникационного сопровождения парка развлечений на примере компании “MazaPark”. В практической части были проведены конкурентный коммуникационный и SWOT-анализы, а также онлайн-опрос методом анкетирования. В результате был разработан проект коммуникационного сопровождения.

This graduate qualification work considers the problem of identifying the specifics of communication activities of the entertainment industry, in particular - the amusement park. The paper studies the technologies of advertising and PR, used in the formation of communication strategies of amusement parks. The situational analysis of the market, as well as the analysis of communication activities. The object of the study is the communication support of amusement parks. The subject of the study are the tools of communication support of the amusement park on the example of the company “MazaPark”. In the practical part competitive communication and SWOT-analysis, as well as online survey by questionnaire method were conducted. As a result, the project of communication support was developed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics