Details

Title PR-продвижение образовательного центра: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Шилова Мария Алексеевна
Scientific adviser Мельникова Ирина Юрьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects pr-продвижение ; учреждение дополнительного образования ; инcтрументы pr-продвижения ; профориентационное мероприятие ; pr-promotion ; additional education institution ; pr-promotion tools ; career guidance event
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1637
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35203
Record create date 7/9/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной выпускной квалификационной работе исследуется деятельность по PR-продвижению организаций на рынке дополнительного образования школьников. Актуальность исследования обусловлена ростом спроса на образовательные услуги, высокой конкуренцией на рынке, а также необходимостью системного подхода к PR-продвижению укрепления позиций организации. Объектом исследования выступает PR-продвижение на рынке дополнительного образования, предмет исследования – инструменты PR-продвижения на рынке дополнительного образования на примере образовательного центра дополнительного образования «ЮНИУМ». В практической части был проведен ситуационный, конкурентный и SWOT-анализы. Результатом стало разработка проекта выездного профориентационного мероприятия и рекомендаций по PR-продвижению образовательного центра «ЮНИУМ».

In this graduate qualification work the activity on PR-promotion of organisations in the market of additional education of schoolchildren is investigated. The relevance of the study is due to the growing demand for educational services, high competition in the market, as well as the need for a systematic approach to PR-promotion to strengthen the position of the organisation. The object of the study is PR-promotion in the market of additional education; the subject of the study is the tools of PR-promotion in the market of additional education on the example of the educational centre of additional education ‘UNIUM’. In the practical part was carried out situational, competitive and SWOT-analyses. The result was the development of the project of an off-site career guidance event and recommendations for PR-promotion of the educational centre ‘UNIUM’.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics