Детальная информация

Название Developing foreign language academic speaking skills of students majoring in computational linguistics using EduScrum technology: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.01 «Педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.01_02 «Теория и практика преподавания иностранного языка в высшей школе (международная образовательная программа) / Applied Linguistics and TESOL (International Educational Program)»
Авторы Галлямова Амина Руслановна
Научный руководитель Баринова Дарина Олеговна
Организация Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Выходные сведения Санкт-Петербург, 2025
Коллекция Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Тематика English for academic purposes ; speaking skills ; monologue speech ; agile methodology ; eduScrum ; EFL speaking
Тип документа Выпускная квалификационная работа магистра
Тип файла PDF
Язык Русский
Уровень высшего образования Магистратура
Код специальности ФГОС 44.04.01
Группа специальностей ФГОС 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-2098
Права доступа Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Дополнительно Новинка
Ключ записи ru\spstu\vkr\34918
Дата создания записи 03.07.2025

Разрешенные действия

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа Анонимные пользователи
Сеть Интернет

The aim of the research is to develop a model for forming foreign language academic speaking skills among students majoring in computational linguistics through the integration of eduScrum technology within the discipline “Foreign  Language: Professionally–Oriented Course”. The research set the following goals: to define the concept of speaking skills, explore their types, and identify the specific features relevant to academic contexts; to analyze assessment criteria for evaluating academic speaking performance; to explore the objectives, content, and principles of Agile methodology; to examine the potential of eduScrum technology in English language teaching and its application for enhancing foreign language academic speaking skills; to develop task complexes that align with eduScrum technology into the educational process and describe the results of the experiment. The data for the research were collected through the implementation of an experimental teaching process, where the effectiveness of the eduScrum technology was assessed in two groups of students majoring in Computational Linguistics. Data were obtained via observations, student assessments, surveys, and peer evaluations conducted throughout the experiment. The study resulted in improvements in the academic speaking skills of the students in the experimental group. Statistical analysis of the results revealed that eduScrum positively impacted key aspects of academic speaking, such as the logical coherence of the speech, use of professional terminology, and overall presentation skills, compared to the control group.

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть ИБК СПбПУ Все
Прочитать
Интернет Авторизованные пользователи СПбПУ
Прочитать
Интернет Анонимные пользователи

Количество обращений: 0 
За последние 30 дней: 0

Подробная статистика